تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۳۷
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۷۷۶۷۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
گرمای تابستان، روند صعودی درآمد‌های "فجهان" را قطع کرد؛

حضور کم رنگ "فجهان" در جهان

‌می‌متالز - میزان درآمد عملیاتی که این شرکت در شهریورماه به ثبت رساند نسبت به میانگین درآمد ماهانه در ۵ ماه گذشته نزدیک به ۷ درصد پایین‌تر بوده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۱ مجموع درآمد خود را که حاصل از فروش محصولات است را طی این دوره برابر با ۸۸۸ میلیارد تومان کسب کرد و همچنین "فجهان" درآمد‌های تجمیعی خود طی ۶ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی تاکنون را ۵ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان به ثبت رساند.

حضور کم رنگ
درآمد ماهانه‌ای که "فجهان" از ابتدای سال مالی تاکنون از خود بر جای گذاشت مربوط به فروش محصولات در بازار داخلی بود، از ابتدای سال مالی که تاکنون ۶ ماه از آن سپری‌شده میزان درآمد صادراتی این شرکت ۴۱۵ میلیارد تومان به اطلاع سهامداران رسیده است.

روند درآمد ماهانه مجتمع جهان فولاد سیرجان

شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در شهریورماه کاهش ۲۲ درصد درآمد‌های خود نسبت به ماه گذشته را مشاهده کرد، این شرکت فولادی میزان درآمد ماهانه‌ای که پایان نیمه نخست سال جاری از خود بر جای گذاشت نیز در مقایسه با شهریورماه سال گذشته اُفت ۲۷ درصدی را در کارنامه مالی به ثبت رساند.

میزان درآمد صادراتی فجهان از ابتدای سال مالی تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱ برابر با مبلغ ۴۱۵ میلیارد تومان بود، نکته قابل تأمل در فعالیت ماهانه این شرکت آنجایی است که در دوره مشابه سال گذشته فجهان از بازار صادراتی ۲ هزار و ۴۹ میلیارد تومان درآمدزایی را از فروش محصول «شمش» به دست آورد.

حضور کم رنگ
درآمدزاترین محصول مجتمع جهان فولاد سیرجان در شهریورماه سال جاری مربوط به محصول «شمش» در بازار داخل کشور با ۴۷۳ میلیارد تومان بود، این میزان درآمدی که در ششمین ماه از سال جاری شناسایی کرد دربرگیرنده‌ی ۵۳ درصد از کل درآمد ماهانه بود.

نرخ فروش محصول «شمش» در بازار داخل کشور ۱۲ میلیون ۱۴۸ هزار تومان در ازای هر تن به ثبت رسید، نرخ فروش این محصول با کاهش ۹ درصدی روبه‌رو بود، همچنین پس از محصول شمش که عنوان درآمدزاترین محصول فجهان را به خود اختصاص داده بود، محصول میلگرد با ۴۵۲ میلیارد تومان قرار داشت.

مقدار فروش محصولات شرکت "فجهان"

شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در پایان شهریورماه سال جاری ۷۴ هزار و ۴۵۵ تن از محصولات خود را در بازار داخل کشور به فروش رساند که حجم عمده‌ای از این مقدار فروش متعلق به فروش محصول «شمش» در بازار داخل کشور با ۳۸ هزار و ۹۵۵ تن بود، مجتمع جهان فولاد سیرجان طی ۶ ماه سپری‌شده از سال مالی ۴۲۳ هزار و ۱۸۵ تن از محصولات خود را به فروش رساند.

حضور کم رنگ
مقدار فروش ماهانه "فجهان" همان‌طور که گفته شد ۷۴ هزار و ۴۵۵ ت بود که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش را تجربه کرده، در پایان این گزارش گفتنی است که میزان درآمد عملیاتی که این شرکت در شهریورماه به ثبت رساند نسبت به میانگین درآمد ماهانه در ۵ ماه گذشته نزدیک به ۷ درصد پایین‌تر بوده است.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده