تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۱
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۷۷۷۶۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

کمبود نقدینگی مشتری‌های فولاد را کم کرد

‌می‌متالز - کارشناس فولادی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل عدم نقدینگی به میزان مناسب، فولادسازان مشتری‌های انگشت شماری دارند.

به گزارش می‌متالز، تورج امینی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل حذف مشوقات فولادی‌ها، شرکت‌های این حوزه فشار زیادی را متحمل می‌شوند که این اقدام در روند عملکردی آن‌ها تأثیر منفی داشت، به گونه‌ای که حدود سه چهارم میزان عرضه در این بخش، مشتری ندارد و یک چهارم باقی مانده در معاملات، با شرایط اعتباری انجام می‌شود.

وی با سخنان خود، شرایط را به گونه‌ای تعریف کرد که در معاملات فولادی، اکثر مشتری‌ها نقدینگی ندارند و این اتفاق فشار زیادی را به فولادسازان وارد کرده است.

کارشناس صنعت فولاد گفت: هفته گذشته نوردکاران در معامله محصول میلگرد، فقط از ۸ درصد میزان آن استقبال کردند و باقی ۹۲ درصد روی دست بورس کالا ماند. این عملکرد هیچ واکنشی از سوی فولادی‌ها را به همراه نداشت، چرا که معاملات در بورس از بازار این حوزه کاملا جدا هستند. به طور مثال شمش در بازار فولاد در محدوده ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان قرار دارد و در بورس کالا تا ۱۵ هزار تومان نیز رسیده است.

امینی در ادامه افزود: کمبود مشتری در عرصه فولادی‌ها نشان از عدم نقدینگی در تولید دارد و بر همین اساس فشار به این شرکت‌ها توجیه اقتصادی و قابل قبولی ندارد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، در چند هفته اخیر به قیمت محصولات فولادی جز میلگرد اضافه شده است؛ چرا که مصرف کننده این کالا اکثراً مردم هستند. در سایر محصولات مردم مصرف محدودی دارند و به همین دلیل افزایش صادرات آن‌ها می‌تواند به بهبود وضعیت فعلی کمک کند.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده