تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۳
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۷۷۷۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
واکنش فعالان فولادی به عدم قطعی گاز صنایع؛

گازرسانی پایدار کاهش زیان تولید را به دنبال دارد/کاهش ۱/۵ میلیارد دلاری درآمد فولادسازان به دلیل قطعی گاز

‌می‌متالز - یک فعال صنعت فولاد گفت: فولاد خراسان در میان تمام تولید کنندگان فولاد کشور، بیش از سایر فولادی‌ها از محل قطع گاز متضرر شد، زیرا فولاد خراسان از خط لوله شمال شرق کشور استفاده می‌کند.

به گزارش می‌متالز، حسین بختیاری با اشاره به اظهارات وزیر نفت مبنی بر تامین برق و گاز صنایع در زمستان پیش رو افزود: فولادی‌ها و واحد‌های تولید فولاد در سال گذشته خسارت‌های فراوانی از محل قطع برق و گاز متحمل شدند و طبق آمار انجمن تولید کنندگان فولاد، تولید فولاد کشور حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن در مقایسه با سال ۹۹ کاهش یافت که کاهش تولید این میزان فولاد رقمی معادل یک ونیم میلیارد دلار از درآمد فولادساز‌ها کاسته است.

معاون فروش فولاد خراسان با اشاره به افت فشار گاز فولاد خراسان در بالاترین حد ممکن درایام زمستان گفت: فولاد خراسان با بیشترین قطعی گاز در مقایسه با سایر فولادی‌ها در کشور مواجه است و بیشترین خسارت را نیز از این محل متحمل شده است.

بختیاری با استناد به تعطیلی واحد‌های فولادسازی این مجتمع در زمستان قبلی افزود: فقط در زمستان سال گذشته حدود دو ماه واحد‌های احیای این مجتمع متوقف و بالتبع آن واحد‌های فولادسازی این مجتمع نیز با توقفات گسترده روبرو شد.

این فعال صنعتی تصریح کرد: با توجه به شواهد موجود احتمالا منظور وزارت نفت ازعدم قطع گاز در زمستان، بخش خانگی است، چون بعید بنظرمی رسد مشکلات مربوط به کمبود گاز ظرف شش ماه که از سال جدید گذشته است مرتفع شده باشد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده