تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۲
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۷۷۹۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خروج میلیارد‌ها دلار ارز به بهانه عدم حمایت از دانش بنیان‌ها

‌می‌متالز - نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان در حوزه اقتصاد دیجیتال و فناوری اطلاعات در استان البرز تاکید کرد و گفت: متاسفانه به بهانه عدم حمایت از دانش بنیان‌ها سالانه میلیارد‌ها دلار ارز از کشور خارج می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با مدیرکل ارتباطات و فناوری البرز با تاکید بر اهمیت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در جلوگیری از خروج ارز از کشور در شرایط تحریم، گفت: متاسفانه عدم حمایت.‌های لازم جهت ارتقاء و توسعه محصولات و کالا‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله گوشی، تبلت و اینگونه اقلام، سالانه میلیارد‌ها دلار (۴ تا ۱۰ میلیارد دلار) ارز از کشور خارج می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به نرخ ارز در شرایط تحریم شاهد مشکلات عدیده مردم در تهیه گوشی و سایر اقلام به علت گرانی هستیم.

عباسی یادآور شد: مجلس در بودجه سال آینده نگاه ویژه‌ای به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات داشته تا بتوانیم با تکیه بر توانمندی متخصصین این حوزه شاهد توسعه این شرکت‌ها و ارائه کالای باکیفیت و قیمت مناسب جهت استفاده اقشار کم درآمد و متوسط مردم باشیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با توجه به لزوم مانع زدایی از فعالیت‌ها و صدور مجوز کسب و کار‌های نوپا، در مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های توسعه حوزه اقتصاد دیجیتال در کشور حمایت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده