تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۷۷۹۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون استاندار مازندران خبر داد؛

احداث کارخانه فولاد با ۵۰۰۰ میلیارد سرمایه در سوادکوه

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: کارخانه فولاد با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومانی در شهرستان سوادکوه راه اندازی می‌شود و موانع فراروی آن رفع شده است.

به گزارش می‌متالز، حسن خیریان پور شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری استان با بیان اینکه در شروع سال جاری ۲۹ اولویت اقتصادی در استان تعیین شد، گفت: این اولویت‌ها به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه احیای واحد‌های راکد و فعال کردن ظرفیت‌های تولید از جمله اولویت‌های استان به شمار می‌رود، شناسایی واحد‌های راکد و بازگشت به مدار تولید را امری مهم دانست و گفت: برخی افراد سال‌های سال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی زمین دریافت کردند، اما اقدامی انجام ندادند که باید برای بازپس گیری اراضی اقدام شود.

وی همچنین فعالیت واحد‌های تولیدی با ظرفیت پایین را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: واحد‌هایی دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصدی هستند که می‌توان با تکمیل آن‌ها را بهره برداری کرد.

معاون استاندار مازندران شناسایی واحد‌های راکد و دارای ظرفیت پایین را لازم دانست و افزود: در راستای احیای واحد‌های راکد و افزایش ظرفیت تولید، صنایع چوب و کاغذ مازندران با تلاش و پیگیری میزان تولید آن به ۱۲۴ هزار تن افزایش یافت و ۷۰ درصد کاغذ کتاب‌های درسی در این کارخانه تولید می‌شود.

خیریان پور گفت: در شهرستان سوادکوه فولاد سوادکوه با پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در دست اقدام و اجرا است و موانع فراروی آن در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید رفع شده است.

وی درباره دانش بنیان شدن تولید آن را جزئی از شعار سال جاری بیان کرد و گفت: شمار کارخانه‌های دانش بنیان از ۹۶ واحد به ۱۱۳ واحد رسید و بالغ بر ۶۰۰ محصول دانش بنیان در استان تولید می‌شود که باید دو برابر شود.

وی با بیان اینکه چهار خانه خلاق در شهرستان‌های مختلف در حال راه اندازی است، گفت: میز خلاق در تمامی روستا‌های استان راه اندازی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده