تاریخ: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۲
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۲۷۸۳۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فراخوانی برای هوشمندسازی معادن

‌می‌متالز - از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوانی به منظور هوشمندسازی معادن منتشر شد.

به گزارش می‌متالز، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اداره کل دفتر فناوری و نوآوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و خانه معدن به‌تازگی فراخوانی مبنی بر هوشمندسازی معادن منتشر کرده‌اند.

مخاطبین این فراخوان شرکت‌های دانش‌بنیان، واحد‌های فناور، تولیدکنندگان محصولات فناورانه، کارخانه‌های نوآوری و پارک‌های علم و فناوری، شتاب‌دهنده‌ها، صاحبان ایده و شرکت‌های خلاق و مراکز رشد و استارتاپ‌ها هستند.

بهره‌گیری از فناوری‌های نوظهور دیجیتال به‌منظور هوشمندسازی فرآیند‌هایی از قبیل اکتشاف معادن، برنامه‌ریزی تولید و بهینه‌سازی، انفجار و آتش باری، استخراج، خردایش، جداسازی و سرتینگ، فرآوری، حمل‌ونقل، مکانیک سنگ، کنسانتره، مدیریت زنجیره ارزش، ایمنی محیط کار از محور‌های این فراخوان به شمار می‌روند.

هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، زنجیره بلوکی، خودکارسازی، دورسنجی، واقعیت افزوده، به‌کارگیری پهپاد، پلتفرم‌های ادغام‌شده و رباتیک جزو فناوری‌های کلیدی مدنظر در این فراخوان هستند و کاربرد این فناوری‌ها با اهدافی، چون افزایش بهره‌وری معادن SME، کاهش هزینه‌های عملیاتی، ارتقای کارایی و تولید و مدیریت بهینه معدن را دنبال می‌کند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این فراخوان می‌توانند ایده‌های خود را تا ۳۰ آبان ماه سال جاری ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده