تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۲۷۸۴۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سامانه جامع تجارت زمینه قاچاق کالا را کاهش می‌دهد

‌می‌متالز - دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل با بیان اهمیت فعالیت سامانه جامع تجارت، فعالیت این سامانه و ثبت کالا‌های تولیدی و وارداتی در آن را گامی برای کاهش زمینه قاچاق کالا عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی مجتهدی‌نیا شامگاه امروز در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل با تأکید بر همکاری و مشارکت حوزه‌های مرتبط در ثبت اطلاعات کالا‌ها در سامانه جامع تجارت، اظهار کرد: با تکمیل سامانه جامع تجارت و ارتباط سایر مجموعه‌ها با آن، مشکلات قاچاق کالا و ارز به‌شدت کاهش خواهد یافت.

وی به اصلاحیه دستورالعمل مدیریت سطح عرضه طرح مبارزه با کالای قاچاق، تقلبی و ناایمن قطعات لوازم یدکی خودرو اشاره کرد و افزود: در این اصلاحیه برای مالکان این کالا‌ها که تاکنون موفق به اخذ و نصب شناسه و کد رهگیری کالا نشده‌اند، تا ۱۵ آذر ۱۴۰۱ فرصت داده شده که نسبت به اظهار موجودی کالا‌ها و ارائه تعهدنامه در سامانه جامع تجارت اقدام کنند تا برای این نوع کالا‌ها شناسه‌های موقت صادر شود.

ابلاغ برنامه راهبردی مبارزه با قاچاق به دستگاه‌ها

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل با بیان این‌که شناسه‌های صادرشده تا ۱۵ بهمن سال جاری معتبر و قابل استعلام است، گفت: با توجه به تأیید برنامه راهبردی مبارزه با قاچاق در نشست ستاد مرکزی توسط رئیس‌جمهور، انجام برش استانی ابلاغ به دستگاه‌های عضو، امیدواریم با ارائه گزارش تحلیلی از سوی دستگاه‌های عضو کمیسیون، شاهد پیشرفت برنامه‌ها نسبت به سال گذشته باشیم.

مجتهدی‌نیا با اشاره به اجرای گشت‌های مشترک و پایش قاچاق محصولات در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، درمانی و...، تصریح کرد: لازم است دستگاه‌های مربوط نسبت به انجام بازرسی‌های مستمر و کارشناسی، اقدامات مورد نیاز را به‌عمل آورند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده