تاریخ: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۰
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۷۸۵۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارسال ۵۱۵هزار پیامک مالیاتی به صاحبان خانه‌های خالی برای مطالبه مالیات

‌می‌متالز - معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مشمولین پرداخت مالیات خانه‌های خالی و مالیات خودرو‌ها و خانه‌های لوکس به پنجره واحد خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کنند.

به گزارش می‌متالز، افشین خدامرادی، معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه تمامی خدمات مالیاتی این سازمان از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی به‌نشانی my.tax.gov.ir قابل انجام است، گفت: مشمولین مالیات خانه‌های خالی و مالیات خودرو‌ها و خانه‌های لوکس، برای صدور قبض و پرداخت آن‌لاین مالیات به این سامانه مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: سامانه مالیات بر خانه‌های خالی با هدف ارزش‌گذاری و محاسبه مالیات واحد‌های مسکونی خالی موضوع ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، طراحی، توسعه و از دی ماه سال ۱۴۰۰ به‌عنوان بخشی از درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به‌آدرس my.tax.gov.ir راه‌اندازی گردید.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور بیان داشت: مؤدیان محترم مالیاتی می‌توانند با مراجعه به قسمت «واحد‌های مسکونی خالی از سکنه» این سامانه، علاوه بر مشاهده لیست املاک مشمول خود، نسبت به محاسبات مربوط، واکنش لازم را ثبت کنند و در صورت نیاز نسبت به صدور قبض و پرداخت آن‌لاین آن اقدام نمایند.

دکتر خدامرادی همچنین درخصوص مالیات بر خودرو‌ها و خانه‌های لوکس نیز گفت: سامانه مربوط به این مالیات براساس الزامات آیین‌نامه بند (خ) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و بر مبنای ماده ۶۴ قانون مالیات‌های مستقیم طراحی و توسعه یافته است و از دی ماه سال گذشته از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی سازمان به‌نشانی my.tax.gov.ir در دسترس مؤدیان محترم قرار دارد.

وی اضافه کرد: این سامانه دارای قابلیت‌هایی از قبیل نمایش املاک مشمول مؤدی به‌تفکیک ملک و مالیات متعلقه، امکان چاپ قبض و پرداخت آن‌لاین از طریق درگاه بانک ملی ایران و واریز مستقیم مالیات به شماره حساب اداره‌کل ذی‌ربط و همچنین امکان ثبت اعتراض مؤدی مالیاتی می‌باشد.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: لیستی حاوی تعداد ۵۱۵ هزار و ۵۰۰ خانه خالی از وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شده که برای مالکان این خانه‌ها پیامک اطلاع‌رسانی ارسال شده است و هم‌اکنون در مرحله مطالبه و وصول مالیات است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده