تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۳
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۲۷۴۴۷۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

براساس آمار‌ها ۹ میلیون مستاجر داریم/ خرید مسکن به آرزو تبدیل شده است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در رهن و اجاره بهای مسکن در بحران هستند و خرید و فروش مسکن هم به یک آرزو تبدیل شده است.

به گزارش می‌متالز، مجتبی یوسفی با اشاره به بحرانی شدن شرایط خرید و اجاره بهای مسکن در کشور گفت: مردم در زمینه خرید و اجاره بهای مسکن وارد یک وضعیت بحرانی شده اند.

وی تاکید کرد: مردم در رهن و اجاره بهای مسکن در بحران هستند و خرید و فروش مسکن هم به یک آرزو تبدیل شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تورم اقتصادی شکل گرفته و سیاست‌های غلط دولت قبل در تولید مسکن بیان کرد: متاسفانه افتخار آقای آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی این بود که یک عدد مسکن در کشور نساخته است.

وی با بیان اینکه شکل گرفتن این شرایط از دو حالت خارج نیست، بیان کرد: فاصله عرضه و تقاضای مسکن باید کمتر شود چراکه ما براساس سرشماری سال ۹۶، ۶.۵ میلیون خانوار مستاجر داشته ایم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح جامع مسکن که توسط وزیر سابق راه و شهرسازی در سال ۹۴ مصوب شده است، بیان کرد: در این طرح گفته شده بود که ما سالانه به یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم؛ بنابراین با سپری شدن زمان قطعا این ۶.۵ میلیون مستاجر در حال حاضر به ۹ میلیون نفر رسیده است؛ بنابراین ما در این بخش فاصله زیادی در عرضه و تقاضای مسکن داریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات کوتاه مدت در زمینه رفع مشکلات مسکن بیان کرد: ما راهی نداریم جز اینکه حوزه مسکن و کالا‌های اساسی را از سفته بازی جدا کنیم.

وی با اشاره به تجریه دنیا در زمینه مقابله با سفته بازی بیان کرد: گرفتن مالیات از سوداگران حوزه مسکن باید در این بخش به جد مدنظر قرار گیرد، چه در حوزه خانه‌های خالی و چه در حوزه خرید و فروش مکرر مسکن.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه دولت قبل هیچ اراده‌ای در زمینه گرفتن مالیات از سوداگران بازار مسکن نداشت و این دولت هم تاکنون توفیق آنچنانی نداشته است و البته تلاش‌هایی در این بخش شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رئیس جمهور وقت در چهار جلسه شورای عالی مسکن بیان کرد: اینکه رئیس جمهور در چهار جلسه شورای عالی مسکن حضور پیدا می‌کند و وزیر مربوطه در این بخش پیگیری‌های لازم را دارد، امری قابل احترام است.

براساس آمار‌ها ۹ میلیون مستاجر داریم/ خرید مسکن به آرزو تبدیل شده است
این نماینده مجلس تصریح کرد: با این حال این اقدامات هنوز خروجی خوبی نداشته و نتوانسته تاثیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما نباید به قانون مالیات بر خانه‌های خالی با دید درآمدازفزایی نگاه کنیم، بیان کرد: ما باید در این بخش به بازدارندگی قوانین نگاه بیندازیم و ان‌ها را اجرایی کنیم.

منبع: خبرگزاری افکار نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده