تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۲
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۲۶۹۷۰۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

اجرای طرح نظارتی ویژه بر مراکز مشاورین املاک در تمامی شهر‌های استان گلستان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: با توجه به تعیین سقف افزایش اجاره بهای مسکن در سال جاری و با توجه به شکایات واصله مردمی به این سازمان در شروع فصل نقل و انتقالات مسکن، طرح نظارتی ویژه مشاورین املاک با رویکرد نظارت بر عملکرد این واحد‌ها از ابتدای تابستان سال جاری آغاز و تا اطلاع ثانوی در سراسر شهر‌های استان گلستان ادامه خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، درویش علی حسن زاده ضمن بیان مطلب فوق به اهمیت اجرای قوانین و مقررات و نرخ‌های اعلامی توسط دفاتر مشاور املاک و همچنین رعایت میزان درصد مصوب برای افزایش اجاره بهاء مسکن توسط صاحبان واحد‌های اجاره‌ای تاًکید نمود.

وی همچنین حضور پر رنگ و مستمر و عملکرد بازرسان را عامل بسیار مهمی در اجرای قوانین و مقررات و فراهم آوردن بستر مناسب و ایجاد امنیت و آرامش برای مستاجران و همچنین حمایت از حقوق مصرف کنندگان و شهروندان دانست.

این مقام مسوول در ادامه گفت، در همین راستا مقرر گردید گشت‌های مشترکی با حضور بازرسان این سازمان و نمایندگان اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های مربوطه با محوریت اتاق اصناف هر شهرستان بمنظور نظارت بر نحوه‌ی فعالیت و دریافت حق الزحمه (کمیسیون) مشاورین املاک، کنترل نرخ‌های تصویبی کمیسیون نظارت، صدور فاکتور و ارائه صورتحساب برای کارمزد دریافتی، گرانفروشی، نداشتن پروانه کسب و. در دستور کار قرار گرفته و در صورت احراز تخلف توسط تیم نظارتی برابر قانون با متخلفان احتمالی برخورد خواهد گردید.

مدیر کل صمت استان گلستان در ادامه از تمامی مدیران واحد‌های مشاور املاک خواست تا با رعایت قوانین و مقررات مصوب و نرخ‌های اعلامی از سوی اتحادیه مربوط نسبت به عقد قرارداد اجاره نامه اقدام نمایند و با رعایت شرط انصاف از هرگونه افزایش غیر منطقی قیمت‌ها جلوگیری و موجب آرامش روانی و امنیت برای مستاجران گرامی گردند.

حسن زاده در پایان از تمامی شهروندان و مستاجران خواست تا با مشاهده هر گونه افزایش غیر منطقی قیمت اجاره بها و اجهاف در حق مستاجران توسط صاحبان خانه‌های اجاره‌ای و یا دفاتر مشاور املاک سریعا موضوع را از طریق سامانه ۱۲۴ به بازرسان این سازمان گزارش نموده تا در کمترین زمان ممکن موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: استانداری گلستان

عناوین برگزیده