تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۴۷
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۷۸۷۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

۷ شرکت واردات کننده خودرو مشخص شدند/ خبری از CKD محصولات برتر نیست

‌می‌متالز - دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با معرفی هفت شرکت واردکننده خودرو، گفت: این گروه مونتاژ کننده محصولات چینی بوده و بعید است بتوانند CKD خودرو شرکت‌های اول جهان را وارد کنند.

به گزارش می‌متالز، هدی دادفر با بیان اینکه وزارت صنعت نام هفت شرکت واردکننده خودرو را سایپا، پارس خودرو، سایپا سیتروئن، تجارت بین‌المللی کرمان خودرو، خودروسازی فردا، آریان موتور پویا، مکث موتور اعلام کرد به ایلنا گفت: طبق آیین‌نامه، محصولات شاسی بلند، بنز و تویوتا در برنامه نخواهند بود؛ بنابراین هفت شرکت واردکننده که مونتاژ کننده محصولات چینی هستند و نمی‌توانند CKD خودرو‌های اول جهان را وارد کنند.

وی افزود: قیمت خودرو در شعار مسوولان رو به کاهش است، اما معلوم نیست چرا نمی‌خواهند متوجه افزایش قیمت‌ها باشند. تخصیص ارز برای واردات از سوی بانک مرکزی نیز موضوع دیگری بوده و وزارت صنعت با سلب مسوولیت باید اعلام کند کار را انجام داده و تخصیص ارز دیگر در حیطه وظایف این وزارت نیست.

دادفر ادامه داد: وزارت صنعت علاقه‌مند واردات خودرو بوده و شرکت‌ها می‌خواهند خودرو‌های کمتر از ۱۰ هزار یورو را به صورت CKD وارد کنند. می‌توان گشایش‌های انجام داد، اما اصرار به وجود دولتی‌ها در روند واردات، کار را دشوار کرد. طرف‌های خارجی به دلیل پیچیدگی در تصمیم‌گیری دولتی تمایلی به مراودات با بخش دولتی ندارند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده