تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۵۰
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۷۸۷۷۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

سایپا احتمالا" وارده کننده کیا سراتو جدید خواهد شد/ برآورد قیمت در ایران

‌می‌متالز - سایپا احتمالا" واردکننده کیا سراتو جدید و تولید سال ۲۰۲۲ خواهد شد و برآورد قیمت این محصول کره ایی حدود.۲ میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، طی یکی دو ماه دیگر اولین گروه از خودرو‌های وارداتی به گمرک خواهند رسید و شنیده‌ها حاکی از واردات کیا سراتو ۲۰۲۲ به عنوان یکی از گزینه‌های شرکت سایپا است و این موضوع را با وزارت صنعت مطرح کرده است.

براساس این گزارش، بعد از سال‌ها محدودیت و ماه‌ها کشمکش بر سر آزادسازی واردات خودرو به احتمال زیاد از ابتدای آذر واردات رسما آغاز شود. آیین نامه واردات خودرو منتشر و اصلاحات مورد نیاز آن نیز اعمال شده و شرکت‌های بسیاری برای واردات اعلام آمادگی کردند. یکی از خودروسازان علاقه‌مند به واردات خودروی خارجی، سایپا است که در زمره شرکت‌های دولتی مشغول فعالیت است و درخواست واردات کیا سراتو ۲۰۲۲ را داشته، باید دید وزارت صنعت مجوز لازم برای ورود این محصول را صادر خواهد کرد یا خیر.

شرکت کره‌ای کیا خودروی سدان سراتو را با اسامی و عناوین مختلفی راهی بازار‌های جهانی کرده برای مثال در بازار آمریکا فورته و در بازار کره جنوبی K ۳ است. همچنین در بازار چین سراتو را فورته K ۳ یا شوما صدا می‌زنند و در استرالیا، خاورمیانه و آمریکای لاتین با همان نام سراتو شناخته می‌شود.

کیا سراتو در ۳کلاس بدنه سدان، کوپه و هاچ‌بک تولید و عرضه می‌شود، بازار ایران با نسخه سدان این محصول آشنا است. نسل دوم این خودرو به صورت وارداتی به مشتریان تحویل داده شد و سپس بعد از چند سال شرکت سایپا تصمیم به مونتاژ آن گرفت. تازه قرار بود که نسل جدید این خودرو توسط سایپا مونتاژ شود که برجام لغو شد و شرکت کیا از ایران رفت. زمانی که سایپا مونتاژ کیا نسل دوم را بر عهده گرفته بود، نسل سوم آن به صورت وارداتی وارد بازار شد و همه این‌ها باعث شد ایرانی‌ها با کیا سراتو به طور کامل آشنا شوند.

کیا سراتو ۲۰۲۲ هم اکنون در امارات، عربستان و قطر با قیمت ۱۶ الی ۲۱ هزار یورو به فروش می‌رسد و با این حساب امکان واردات نسخه فول آپشن این خودرو وجود ندارد. زیرا در آیین نامه واردات خودرو سقف خودرو‌های وارداتی، ۲۰ هزار یورو در نظر گرفته شده است؛ بنابراین می‌توان نسخه‌های پایه و میانی آن را وارد کرد. قیمت عادی این خودرو حدود ۵۲۸ تا ۶۶۰ میلیون تومان خواهد بود، ولی با احتساب مالیات بیش از ۱.۲ میلیارد تومان خرید و فروش شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده