تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۳۸
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۲۷۸۵۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دلایل استیضاح اولین وزیر دولت اعلام شد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام نقاط کور زیاد آیین نامه واردات خودرو، دلایل استیضاح اولین وزیر دولت را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، لطف الله سیاه‌کلی درباره اعلام وصول استیضاح وزیر صنعت اعلام کرد: بیش از ۶ ماه است که بحث استیضاح رضا فاطمی امین وزیر صنعت در مجلس مطرح شده بود.

وزیر صنعت یک مرتبه به کمیسیون صنایع دعوت شد و نتوانست کمیسیون را قانع کند از این‌رو بحث استیضاخ وی به مجلس آمد، اما ابراهیم رئیسی رئیس جمهور درخواست کرد ۲ ماه فرصت داده شود تا تغییرات در وزارتخانه را ایجاد کند. فرصت مجلس بیش از ۲ ماه شد، اما تغییراتی در عملکرد فاطمی امین مشاهده نشد؛ بنابراین دوباره استیضاح وی به جریان افتاد.

فاطمی امین ۲۶ مهر به کمیسیون صنایع فراخوانده شد و مجددا نتوانست رای کمیسیون را دریافت کند و مطابق با آیین‌نامه باید اعلام وصول شود که محمد باقر قالیباف رئیس مجلس دستور داد و انجام شد.

مجلس در ۴ حوزه نسبت به عملکرد فاطمی امین انتقاد وارد کرده که این حوزه‌ها شامل خودرو، فولاد، معادن و تنظیم بازار. امید است وزیر بتواند به پرسش‌های مجلس در این بخش‌ها پاسخ‌های درخوری ارائه بدهد. عملکرد وزارت صنعت در بخش معدن بسیار ضعیف است در حالی که اگر شیوه مدیریت معادن اصلاح شود بدون تردید با تکیه به همین معادن می‌توان کشور را اداره کرد.

آیین‌نامه واردات خودرو نیز دارای نقاط کور زیادی است و مجلس نسبت اجرای به آن خوشبین نیست. در مجموع سوالات مجلس از وزیر در زمینه خودرو به واردات نمی‌شود و پرسش‌هایی در زمینه تولید، واردات، صادرات، کیفیت و تعداد خودرو‌هایی تولیدی دارد.

باتوجه به شناختی که وجود دارد بعید به نظر می‌رسد فاطمی امین در مجلس رای اعتماد بگیرد و رای مثبت کمی از مجلس دریافت خواهد گرفت. بدون تردید وزیر جدید اشکالات موجود در این وزارتخانه را حل خواهد کرد.

فاطمی امین در ساختار‌ها دستکاری کرد و به افرادی مسوولیت داد که کاربلد نبودند و نتوانست به وعده‌هایی که داد عمل کند و رفتار‌های دوگانه‌ای داشت؛ بنابراین استیضاح کنندگان به این نتیجه رسیدند که فاطمی امین نمی‌تواند وزارتخانه مهمی، چون صنعت را اداره کند.

منبع: خبرگزاری اقتصادی ایران 

عناوین برگزیده