تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۷۸۹۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

سرمایه گذاری شرکت گردائو برای تجهیز کارخانه SBQ در میشیگان آمریکا

‌می‌متالز - شرکت گردائو آمریکا ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار برای آخرین مراحل تجهیز و ساخت کارخانه SBQ میشیگان سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش می‌متالز، بر اساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، رودریگو بِلوک، رئیس شرکت گردائو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سرمایه گذاری ۴۰ میلیون دلاری ما بمنظور افزایش ظرفیت ذوب و تولید ورق مونرو است که موجب افزایش حجم تولید خواهد شد.

بلوک افزود: ظرفیت تولید سالانه بخش ذوب کارخانه گردائو در حال حاضر۸۵۰ هزار تن است که با تجهیز و افزایش سرمایه گذاری این رقم به ۷۲۰ هزار تن خواهد رسید.

وی با اشاره به ثبات بازار محصولات فولادی را پس از پاندمی کرونا ادامه داد: ما درباره بازار SBQ شمال آمریکا خوش‌بین هستیم و در عین حال ثبات بخش تولید را پس از فرا گیری کرونا پیش بینی می‌کنیم و برای افزایش تقاضا و تغییر سیستم الکتریکی آماده هستیم.

رئیس شرکت گردائو اظهار داشت: شرکت گردائو “مونرو” با بهینه سازی و افزایش ظرفیت فولاد برای تامین تقاضای کنونی و آینده SBQ در آمریکای شمالی درحال تبدیل شدن به پیشرفته‌ترین کارخانه SBQ درآمریکاست و فقط در دهه گذشته حدود ۴۰۰ دلارمیلیون برای امکانات شعبات خود سرمایه گذاری کرده است.

گزارش ها نشریه متال بولتن همچنین حاکی از آن است که قیمت شمش فولاد گرم SBQ، با ضخامت یک اینچ، فوب کارخانه آمریکا هفته قبل ۶۱ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر هاندردویت (۱۲۳۰ دلار به ازای هر تنک) بود که در مقایسه با ماه قبل از ان ۱۶، ۳٫۱۵ درصد و در مقایسه با دو ماه قبل ۴٫۶۵ دلار کاهش را نشان می‌دهد. گفته می‌شود شمش فولاد گرم درهفته قبل به ترتیب ۶۳٫۵۰ دلار به ازای هرهاندردویت و ۶۴٫۵۰ دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

براساس ارزیابی ماهانه متال بولتن قیمت شمش سرد، فوب کارخانه آمریکا ۸۳ دلار به ازای هر هاندردویت (۱۶۰۰ دلار به ازای هر تن) بود که در مقایسه با ماه قبل ۲٫۳۵ درصد و در مقایسه با دو ماه قبل از آن ۴٫۶۰ درصد کاهش یافت. این محصول در این دو ماه به ترتیب با قیمت‌های ۸۵ دلار به ازای هر هاندردویت و ۸۷ دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده