تاریخ: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۷۹۱۰۰
سرویس خبر : انرژی

افزایش صادرات نفت خام آمریکا به آسیا

‌می‌متالز - پیش‌بینی می‌شود صادرات نفت خام آمریکا به آسیا در ماه جاری میلادی به رکورد ۱.۸ میلیون بشکه در روز برسد که نتیجه کاهش قیمت نفت این کشور نسبت به شاخص نفت برنت است.

به گزارش می‌متالز، طبق گزارش شرکت کپلر، صادرات نفت خام آمریکا به آسیا در ماه جاری به رکورد ۱.۸ میلیون بشکه در روز می‌رسد. تقاضا برای نفت آمریکا به‌دنبال کاهش قیمت آن نسبت‌به شاخص‌های جهانی افزایش‌یافته است.

پالایشگاه‌های چین، هند و کره جنوبی پس‌از ماه‌ها خرید بشکه‌های ارزان نفت روسیه دوباره به نفت خام آمریکا روی آورده‌اند که نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای نفت خام جهت تولید سوخت است.

صادرات نفت خام آمریکا در هفته گذشته به رکورد هفتگی ۵.۱ میلیون بشکه در روز رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا حدود ۹ دلار ارزان‌تر از شاخص نفت خام برنت است. این رقم در آغاز ماه سپتامبر ۶ دلار بود. افزایش اختلاف قیمت نفت آمریکا با نفت برنت باعث جذاب‌تر شدن آن برای خریداران خارجی شده‌است.

کره جنوبی در این ماه ۶۱۹ هزار بشکه نفت آمریکا را خریداری می‌کند و بزرگ‌ترین واردکننده آسیایی نفت این کشور خواهد بود.

چین ۴۵۰ هزار بشکه در روز نفت آمریکا را وارد می‌کند که بالاترین رقم از دسامبر ۲۰۲۰ است و انتظار می‌رود تقاضای هند به بالاترین رقم از ماه مارس برسد. افزایش خرید نفت آمریکا در شرایطی صورت‌گرفته که نرخ کرایه نفت‌کش‌ها ۴۰ درصد در ماه اکتبر بالا رفته‌است.

تحلیلگران عقیده دارند افزایش فعالیت پالایشگاهی در آسیا، بالا رفتن سهمیه صادرات محصولات نفتی چین و کاهش تولید اوپک باعث بالا رفتن تقاضا برای نفت خام آمریکا شده‌است. اوپک و متحدانش در این ماه ۲ میلیون بشکه در روز از تولید خود را پایین می‌آورند.

تولید نفت آمریکا در ماه اوت به ۱۱.۹۸ میلیون بشکه در روز رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده