تاریخ: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۵۸
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۷۹۱۰۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

فروش ماشین‌آلات و خودرو‌های عمرانی فرسوده با قیمت هنگفت در بازار

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات خودرو‌های ویژه پروژه‌های عمرانی باید در اولویت دولت قرار گیرد و البته در این حوزه باید به کیفیت هم توجه شود تا برخی خودرو‌های عمرانی ضعیف چینی نتوانند به راحتی در کشور ما جولان دهند.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله عباسپور با اشاره به افزایش قیمت سرسام‌آور ماشین‌آلات و خودرو‌های سنگین ویژه عملیات عمرانی مثل جرثقیل و بیل مکانیکی اظهار داشت: میزان واردات این نوع خودرو‌ها در ۵ سال اخیر خیلی کاهش یافته و به همین خاطر ماشین‌آلات به‌کارگیری‌شده در بسیاری از طرح‌های عمرانی کشور مستهلک و فرسوده شدند.

وی اضافه کرد: بنابراین واردات خودرو‌های ویژه پروژه‌های عمرانی باید در اولویت دولت قرار گیرد و البته در این حوزه باید به کیفیت هم توجه شود تا برخی خودرو‌های عمرانی ضعیف چینی نتوانند به راحتی در کشور ما جولان دهند.

عباسپور با بیان اینکه امروز شاهد فروش ماشین‌آلات و خودرو‌های عمرانی فرسوده با قیمت هنگفت در بازار هستیم، ادامه داد: با توجه به اینکه چنین خودرو‌هایی از نظر ایمنی می‌توانند تهدیدی برای کارگران و رانندگان در پروژه‌های عمرانی باشند و از سویی نگهداری آن‌ها هزینه بالایی به کارفرمایان تحمیل می‌کند، باید این خودرو‌ها هر چه زودتر با نمونه‌های نو و باکیفیت جایگزین شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در قانون جدید اسقاط خودرو‌های فرسوده بیشتر تمرکز بر کامیون‌ها و کشنده‌ها بوده، نباید دولت از واردات خودرو‌هایی مثل جرثقیل، بیل مکانیکی و لودر غفلت کند. چرا که هر چقدر این خودرو‌ها به‌روزتر باشند، به همان اندازه سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی و ساختمانی افزایش می‌یابد و از ایجاد خسارت به کشور هم جلوگیری خواهد شد.

وزارت صمت کمبود خودرو‌های سنگین را جبران کند

نماینده مردم آوج و بویین‌زهرا در مجلس در ادامه با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری کشور در حوزه تولید خودرو‌های سنگین و عمرانی گفت: در سال‌های اخیر بیشتر سرمایه‌گذاری برای ساخت خودرو‌ها مختص خودرو‌های سواری بوده و تا حدود زیادی به بخش تولید خودرو‌های سنگین کم‌توجهی شده است که باید وزارت صمت این کمبود‌ها را جبران کند.

عباسپور افزود: در حوزه تولید خودرو‌های کامیون میزان تولید بسیاراندک است و در حوزه تولید خودرو‌های ویژه عملیات عمرانی هم تقریباً تولیدی نداریم که باید به این ۲ بخش به صورت ویژه توجه شود. ضمن اینکه از بازرگانان شنیدیم که با کمبود کامیونت‌های یخچال‌دار ویژه صادرات محصولات غذایی مواجه هستیم که باید این نقاط ضعف بزرگ برطرف شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده