تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۴
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۲۷۹۱۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
جوکار مطرح کرد؛

معادن، پایه پویایی اقتصاد در صنایع پایین‌دستی هستند/ در برنامه هفتم توسعه، نگاه ویژه‌ای به گسترش معادن داریم

‌می‌متالز - رئیس فراکسیون امور معدنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه ویژه به گسترش معادن در برنامه هفتم توسعه، گفت: معادن، پایه پویایی اقتصاد در صنایع پایین‌دستی هستند و اجرای طرح اکتشافات معدنی موجب رشد صنایع در همه استان‌ها خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، محمد صالح جوکار رئیس فراکسیون امور معدنی و عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در حاشیه برنامه رونمایی از دستاورد‌های طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی استان خراسان جنوبی در وزارت صمت درباره این دستاورد معدنی به خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ اظهار کرد: خوشحال هستیم که در روز نوجوان شاهد یک تحول جدی در مبحث اکتشاف معادن در حوزه استان خراسان جنوبی هستیم.

در برنامه هفتم توسعه، نگاه ویژه‌ای به گسترش معادن داریم


وی ادامه داد: برابر برنامه ششم توسعه بنا و اساس اقتصاد کشور ما باید بر پایه معادن شکل گیرد و معادن این توان را دارند تا را اقتصادی پویا و فعال را برای کشور ما به وجود آورند و استقلال پایداری را در اقتصاد پایه‌ریزی کنند.

معادن، پایه پویایی اقتصاد در صنایع پایین‌دستی هستند


وی توضیح داد: شاخص‌های اقتصادی ما در سایه معادن و برداشت و بهره‌برداری صحیح از آن‌ها است و می‌تواند موجب رشد پادار در سایر صنایع پایین‌دستی باشد و تأکید مقام معظم رهبری نیز بر همین بوده که در برنامه ششم مبحث اکتشافات و معدن‌کاوی بسیار پررنگ باشد تا در ادامه این روند در برنامه هفتم با توجه بیشتر موجب رشد اقتصاد شود که وزیر محترم صمت نیز تمام همت خود را در این راستا به کار برده است.

جوکار افزود: در یک‌ساله اخیر هم که شاهد بودیم یک برنامه تحولی در زمینه اکتشاف رقم خورده و ما امید داریم که این اکتشافات زمینه‌ساز بهره‌برداری‌های خوب به‌خصوص در استان‌های کمتر برخوردار شود که بسیار به اشتغال و تولید ثروت دارند و این معادن این امکان را به وجود می‌آورند تا نیاز‌های استان برطرف شود.

وی گفت: این‌گونه حرکات جهادی و سرعت در اتمام این طرح‌ها موجب خیروبرکت برای مردم و ملت ما خواهد شد و امید داریم با ادامه این روند اکتشافات معدنی، شاهد پویایی همه استان‌های کشور باشیم و موفقیت این طرح که به‌صورت پایلوت در این استان اجرا شد موجب تسریع اجرای طرح‌های مشابه در همه استان‌های کشور شود.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده