تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۲
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۷۹۱۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کارشناس اقتصادی یاسوج: تراز مثبت تجاری و رشد صادرات کشور نشانه موفقیت وزارت صمت است

‌می‌متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: عملکرد صادراتی کشور با توجه به تراز تجاری مثبت و رشد ۴۰ درصدی صادرات در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با گذشته بهتر شده که این نشان از عملکرد قابل قبول وزارت صمت در یکسال اخیر دارد.

به گزارش می‌متالز، جبار کیانی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: رییس جمهور در همایش روز ملی "صادرات" به افزایش تراز تجاری کشور در ۶ ماهه نخست سال اشاره کرد و این بدان معنی است که به رغم همه مشکلات پیش روی بخش خصوصی، در حوزه صادرات غیرنفتی عملکرد مثبت بوده و این مهم نیز نشان دهنده کارکرد مثبت وزارت صمت است.

وی با اشاره به اینکه «سیدرضا فاطمی امین» از بدنه وزارت صمت است و با مشکلات و مسایل مربوط به بخش‌های صنعت و معدن آشنایی کامل دارد، تاکید کرد: وی انسان پاک دستی است و با تلاش و پیگیری موفق به حذف خیلی از عوامل فساد و امضا‌های طلایی در مجموعه وزارت صمت شده که این اقدامات از منظر بخش خصوصی و اتاق بازرگانی، ارزشمند و قابل دفاع است.

کیانی افزود: در شرایطی که کشور با مشکلاتی در حوزه‌های اقتصادی از جمله بخش صنعت و معدن مواجه است، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی خواستار ثبات مدیریتی در این عرصه هستند و بی ثباتی و تغییر مدیریتی را به صلاح بخش تولید و اقتصاد نمی‌دانند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: فاطمی‌امین از جنس صنعت و معدن و آشنا به مباحث این حوزه است و رونق فضای کسب و کار، تامین معیشت مردم و تنظیم بازار از جمله ملاک‌ها و برنامه‌های اصلی مدیریتی وی در وزارت صمت است.

وی همچنین با اشاره به حمایت‌های وزارت صمت در زمینه ترغیب سرمایه گذاری و رونق تولید، اظهار داشت: یکی از وظایف وزارت صمت ایجاد بستر مناسب برای فعالیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی از جمله توسعه و توانمندسازی شهرک‌های صنعتی است که در این حوزه طی یکسال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و وضعیت فعلی مناسب است ضمن اینکه فعالیت‌های وزارت صمت در زمینه ارائه تسهیلات برای رونق تولید نیز قابل قبول است هرچند واحد‌های صنعتی و تولیدی با مشکل تامین مالی مواجه هستند.

کیانی در خصوص مشکلات مرتبط با تامین منابع مالی موردنیاز بخش خصوصی در عرصه تولید و واحد‌های صنعتی و اقتصادی نیز گفت: منابع مالی در اختیار وزارت صمت نیست و در اختیار بانک‌ها قرار دارد که همین امر هم (به رغم عقد تفاهم نامه و موافقت نامه برای اعطای تسهیلات و ارائه منابع مالی) یکی از مشکلات اساسی بخش صنعت برای تامین منابع مالی است.

وی، تسهیل ارتباط با اتاق بازرگانی سایر کشور‌ها و دعوت از هیات‌های تجاری خارجی را از دیگر اقدامات قابل توجه وزارت صمت در یکسال اخیر برشمرد و گفت: برقراری ارتباط تجاری با کشور‌های خارجی در دستور کار قرار دارد.

تقاضای استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی روز چهارشنبه -۲۷ مهر- از سوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول ش و با اعلام سخنگوی هیأت رئیسه، جلسه استیضاح قرار است روز یکشنبه هشتم آبان برگزار شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده