تاریخ: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۷۹۲۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش ۱۷.۴درصدی بدهی خارجی ایران + جدول

‌می‌متالز - تازه‌ترین آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد میزان بدهی‌های خارجی ایران در ۵ماهه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷.۴درصد کاهش داشته است.

به گزارش می‌متالز، گزیده آمار‌های اقتصادی بانک مرکزی بیانگر آن است که میزان بدهی خارجی ایران در پایان مرداد ماه ۱۴۰۱ براساس سررسید اولیه بدهی‌ها ۷ میلیارد و ۱۶۳ میلیون دلار است که ۵ میلیارد و ۲۳۹ میلیون دلار آن بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۹۲۴ میلیون دلار از این میزان بدهی‌های کوتاه‌مدت است.

تعهدات بالفعل ایران بر مبنای یورو رقمی بالغ بر ۷ میلیارد و ۱۳۱ میلیون یورو محاسبه شده است که ۵ میلیارد و ۲۱۶ میلیون یورو از این میزان حجم بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۱۹۵ میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه‌مدت است.

حجم بدهی‌های خارجی ایران در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ معادل ۸ میلیارد و ۶۷۵ میلیون دلار بوده است که این آمار حکایت از کاهش حجم بدهی‌های خارجی ایران در پنج‌ماهه اول سال ۱۴۰۱ دارد.

کاهش ۱۷.۴درصدی بدهی خارجی ایران + جدول
گفتنی است، تازه‌ترین گزارش صندوق بین‌المللی پول نیز ایران کمترین نسبت بدهی خارجی به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۲ را در مقایسه با سایر کشور‌های منطقه دارد.

در گزارش صندوق، نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی در سال جاری میلادی تنها ۰.۵ درصد اعلام شده است که کمتر از همه کشور‌های خاورمیانه و آسیای مرکزی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده