تاریخ: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۱۱
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۷۹۲۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد:

آخرین وضعیت عرضه سهام ایران خودرو سایپا با زیان ۲۴۰ هزار میلیارد تومانی

‌می‌متالز - رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به زیان ۱۵۰ تا ۲۴۰ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو سایپا، آخرین وضعیت عرضه سهام این دو شرکت را اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، حسین قربان زاده در جدیدترین اعلام موضع درباره عرضه سهام ایران خودرو و سایپا در بورس با اشاره به برگزاری چند جلسه با و بی حضور دو وزیر صنعت و اقتصاد، گفت: نتیجه نهایی این جلسات، تهیه پیش‌نویس بود که برای جمع‌بندی نهایی باید کارشناسان نظر می‌دادند؛ بنابراین بعد از دریافت صاحب نظران و دانشگاهیان و می‌توان موضوع را در دولت پیش برد.

وی ادامه داد: اغلب کارشناسان نسبت به وظایف حاکمیتی دولت در این دو شرکت انتقاد و اعلام کردند دولت می‌توانست بهتر از این در مسائلی مانند قیمت گذاری و زیان حدود ۱۵۰ تا ۲۴۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان (با احتساب سود از دست رفته) عمل کند.

این مقام مسوول افزود: همچنین نقد جدی به سهامداری ایران خودرو سایپا وجود دارد و در صورت موافقت دولت با حاکمیت شرکتی و کاهش رای به اندازه سهام، واگذاری به راحتی محقق خواهد شد. البته قفل سهامداری سایپا باید به شکل دیگری باز شود.

به گفته قربان زاده، سازمان خصوصی سازی پس از تغییر و تحولات عملکردی بر موضوع خودرو متمرکز شده که این موضوع بعد از مزایده بسیار بزرگ و واگذاری پرسپولیس و استقلال، پیشانی کار تلقی می‌شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده