تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۹
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۷۹۳۹۷

تخلیه ۱۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور + جدول

‌می‌متالز - بر اساس آمار رسمی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۱۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده و تخلیه شکر ۳۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی میزان تخلیه کالا‌های اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۱ معادل ۱۳ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۶۴۰ تن بود و در این بین گندم رشد ۲۸ درصدی و شکر رشد ۳۴ درصدی داشته است.

میزان تخلیه گندم طی ۷ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۳ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۵۴۶ تن بود که نسبت به تخلیه ۲ میلیون ۸۸۱ هزار و ۳۰۴ تنی در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۲۸ درصدی داشته است.

میزان تخلیه جو تا ابتدای آبان سال جاری نیز معادل ۱ میلیون ۱۹۳ هزار و ۳۵۴ تن بوده و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته، ۲ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۳۸۲ تن بوده است.

میزان تخلیه ذرت تا پایان مهر سال جاری معادل ۴ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۴۸۸ تن بوده و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته ۴ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۶۵۹ بوده که حاکی از رشد ۳ درصدی است.

میزان تخلیه سویا طی ۷ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۲ میلیون ۲۰۲ هزار و ۴۷۹ تن و تخلیه سویا در مدت مشابه سال گذشته معادل ۳ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۳۹۷ تن بوده است.

میزان تخلیه برنج نیز تا ابتدای آبان سال جاری معادل ۱۶۷ هزار و ۴۶۹ تن بود و تخلیه برنج در مدت مشابه سال گذشته برابر ۱۶۴ هزار و ۵۰۳ تن بوده است که رشد ۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

در بازه اشاره شده یک میلیون و ۳۶ هزار و ۳۳۷ تن شکر در بنادر کشور تخلیه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته است.

همچنین میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی هفت ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۸۲۱ هزار و ۹۳۱ تن بوده و نسبت به مشابه سال قبل با یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۲۷۵ تن بالغ بر ۴۳.۶ درصد کاهش یافته است.

تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالا‌های اساسی طی هفت ماهه سال جاری شامل ۴۵۹ هزار و ۹۳۸ دستگاه کامیون و ۱۴ هزار و ۹۹۵ واگن بوده که از تعداد کامیون‌های اختصاص یافته ۷۲ هزار و ۱۵ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.

تخلیه ۱۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور + جدول

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده