تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۲۷۹۴۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن ظرفیت گردشگری مغفول مانده در زنجان

‌می‌متالز - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: گردشگری استان زنجان از ظرفیت‌های کشف نشده این استان است.

به گزارش می‌متالز، سیدسعید صفوی شامگاه روز گذشته (۱۴ آبان‌ماه) در نشست توسعه فعالیت‌های گردشگری معدن انگوران اظهار کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اقدامات لازم برای جذب سرمایه‌گذار برای توسعه بخش گردشگری معدن را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های استان زنجان در بخش‌های مختلف به ویژه گردشگری بسیار چشمگیر است، تصریح کرد: تلاش ما این است با جذب سرمایه‌گذاران از این بخش‌ها بهره‌برداری مطلوبی داشته باشیم و معدن انگوران از این حیث می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان داشته است.

صفوی ادامه داد: گردشگری استان زنجان از ظرفیت‌های کشف نشده این استان است و سرمایه‌گذارانی که گام‌های اول را در این زمینه برداشته‌اند در این بخش موفق‌تر هستند.

مدیر مجتمع سرب‌وروی انگوران در ادامه با بیان اینکه این معدن آماده برون‌سپاری خدمات گردشگری است، عنوان کرد: معدن سرب‌وروی انگوران در استان در خدمت سرمایه‌گذاران است که برای توسعه زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی آماده همکاری با سرمایه‌گذاران هستیم. امیدواریم با فراهم شدن زمینه‌های لازم در این بخش، شاهد توسعه استان و به دنبال آن اشتغال پویا با آورده بالا باشیم.

امید فلاح با بیان اینکه شرکت تهیه و توزیع مواد معدنی ایران توسعه گردشگری در معادن را در دستور کار خود دارد، افزود: براساس نظرسنجی از گردشگران، معدن انگوران جذابیت خاصی برای گردشگران داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده