تاریخ: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۷
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۲۳۰۳۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان ضمن تشریح ظرفیت‌ها انتقاد کرد

گردشگری معدن کرمان با ۵۰۰ متر حفاری زیرزمین متروکه شده است

‌می‌متالز - استاندار کرمان با تشریح ظرفیت‌های مختلف و متنوع این استان در بخش‌های گردشگری گفت: به طور مثال ظرفیت گردشگری معدن با ۵۰۰ متر حفاری زیرزمین متروکه شده که باید برای جذب گردشگر آماده سازی شود.

به گزارش می‌متالز، علی زینی وند روز شنبه در آیین گرامیداشت روز گردشگری در محل اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به شرایط چهار فصل این استان که کویر و دیگر مظاهر طبیعت را در کنار هم دارد اظهارداشت: کرمان ظرفیت‌های گردشگری بسیاری دارد که برای فعال‌سازی آن‌ها نیاز به مطالبه عمومی همه مردم و مسئولان هست.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد کمپ هتلینگ در کرمان اضافه کرد: باید از ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان استفاده کنیم؛ جنگل‌های وسیع پسته و نخلستان‌های ما را هیچ جای دنیا ندارند و در آینده باغات وسیع گردو را خواهیم داشت.

زینی وند ابراز داشت: هیچ‌جای دنیا سردار سلیمانی ندارد، باید حتما گلزار شهدای کرمان را در اندازه گردشگری اسلامی بسازیم و برای مسلمانان و غیرمسلمانان برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ای برای گردشگری از کرمان تا روستای قنات ملک رابر (زادگاه شهید سلیمانی) تعریف شده، اما در اجرا از برنامه عقب هستیم.

زینی وند با تاکید بر ضرورت شکل گیری مطالبه عمومی در حوزه گردشگری گفت: تنها در این حالت آینده گردشگری کرمان و توازن توسعه محقق می‌شود، به شرطی که همه نخبگان پای کار بیایند و اسناد تدوین شده را به عنوان مطالبه از همه مدیران پیگیری کنند.

وی ادامه داد: در این صورت کرمان طی پنج سال آینده شهری خواهد شد که کسی در ذهنش هم تصور آن را نخواهد کرد.

زینی وند اظهارداشت: اینک گردشگری کرمان در حوزه ساختار، توسعه و تبلیغات به‌دلایلی از جمله کم توجهی و تحمیل برخی شرایط در تراز این استان نیست.

استاندار کرمان گفت: گردشگری استان کرمان بسیار کوچک است، اما در برنامه راهبردی مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه گفتمان گردشگری بین متولیان این حوزه ایجاد شده که باید ادامه یابد و حتی به نسبت استان‌های مشابه تلاش بیشتری شود.

استاندار کرمان افزود: گردشگری در جهان متوقف نمی‌شوند و ما با افزایش سرعت توسعه، ظرفیت‌های پنهان و مغفول خود را باید فعال کنیم.

زینی‌وند بیان داشت: نیاز داریم که برای ایده‌ها و برنامه‌ها سند و راهبرد مصوب کنیم و در صورتی که آن را انجام ندهیم، برنامه‌ها شخص محور می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه سندمحور در اسناد ملی و استانی قابل تصویب و برنامه ریزی است گفت: در دنیا محور‌های گردشگری تعریف شده و ما در فلات مرکزی مثلث گردشگری داریم که پیش از کرونا تمامی تور‌های جنوب شرق آسیا و اروپا در این مثلث گردشگری اتفاق می‌افتاد.

استاندار کرمان گفت: ابتدا باید کرمان به این مثلث اضافه شود که در سند ملی گنجانده شده، اما باید جا بیفتد که بهترین زمان برای آن نیز دوره جدید گردشگری پس از کروناست.

وی بیان داشت: انجمن ها، تشکل و تورلید‌های ما در استان‌های همجوار بسیار قوی، هدفمند و در ارتباط با دنیا عمل می‌کنند، اما تورلیدر‌های استان نیز در تراز کرمان در سطح بین المللی فعال نیستند.

استاندار کرمان یادآور شد: کرمان پایتخت مقاومت دنیاست، شهید سلیمانی زنده است، زیرا حتی پس از شهادت این شهید والامقام چیز‌های بسیاری برای ما تولید شده، اما روی آن برندسازی به صورت محوری کار نکرده ایم.

وی با بیان اینکه هرجای تاریخ را ورق می‌زنیم، کرمان برجسته است که باید آن را تقویت کنیم افزود: در شرایط جدید گردشگری نیاز به تلاش و هم افزایی داریم که گردشگری ما از دنیا کنار گذاشته نشود.

زینی وند گفت: کرمانی‌ها در همه جای دنیا حضور دارند، اما باید هرکدام روی صفحات شخصی خود بخشی ازکرمان را معرفی کنند.

استاندار کرمان همچنین عنوان کرد: توانستیم هم‌گفتمانی و اجماع نظر را برای توازن بخش‌های مختلف استان ایجاد کنیم، احداث هلدینگ‌های گردشگری مصوبه اقتصاد مقاومتی و شورای معادن دارد و هرکدام از بنگاه‌های اقتصادی کم کاری کنند می‌توانیم به آنان بشدت بتازیم.

وی در ادامه همچنین افزود: مدیرانی که کار را معطل تکلیف وضعیت مدیریتیشان می‌گذارند، امروز باید عوض شوند که کار را معطل نگذارند.

در این مراسم از فعالان مختلف گردشگری استان کرمان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده