تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۳
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۷۹۴۸۴
سرویس خبر : انرژی

ابتکار اتحادیه اروپا برای کاهش قیمت انرژی

‌می‌متالز - مقامات اتحادیه اروپا از یک طرح "موقت" با هدف محدود کردن قیمت گاز حمایت کردند.

به گزارش می‌متالز، روزنامه فیگارو به نقل از تیری برتون، کمیسر امور بازار داخلی اتحادیه اروپا پیش بینی کرد که کشور‌های عضو این اتحادیه تا پایان ماه جاری میلادی روند خرید مشترک گاز خود را بهبود خواهند بخشید.

بر اساس این گزارش، هدف از این اقدام مهار افزایش شدید قیمت گاز است که در نتیجه تحریم‌های ضد روسی و سیاست کنار گذاشتن انرژی روسیه که قبل از بحران اوکراین نیز وجود داشت، صورت گرفته است.

این مقام گفت که اقدامات مورد توافق باید موقعیت کشور‌های اتحادیه اروپا را در مذاکرات با تامین کنندگان تقویت کند. وی افزود که امیدوار است قیمت گاز "معقول" شود.

فیگارو گزارش داد که مقامات اتحادیه اروپا علاوه بر بهبود فرآیند خرید گاز، از ارائه یک طرح "موقت" با هدف محدود کردن قیمت گاز نیز حمایت کرده‌اند. این ابتکار قبلاً در اسپانیا و پرتغال پذیرفته شده و اکنون فرانسه پیشنهاد کرده است که آن را به کل بلوک گسترش دهد.

علاوه بر این، رهبران اتحادیه اروپا بر اساس گزارش‌ها خواستار تسریع مذاکرات این اتحادیه با تولیدکنندگان «قابل اعتماد» انرژی مانند نروژ و ایالات متحده شده‌اند.

برتون افزود که اتحادیه اروپا به لطف قطر، نروژ و آمریکا توانسته است عرضه گاز را متنوع کند. با این حال، این مقام مسئول تاکید کرد که این بلوک چهار برابر بیشتر از آمریکایی‌ها برای گاز مایع آمریکا می‌پردازد که طبیعی نیست.

به گفته برتون، موضوع قیمت بالای واردات گاز از آمریکا در آینده نزدیک توسط رهبران اتحادیه اروپا مورد بحث قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده