تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۹
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۷۹۶۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آغاز عملیات اجرایی دومین پروژه آبخیزداری و کنترل سیلاب سیمان لامرد

‌می‌متالز - با حضور مدیرعامل سیمان لامرد، فرماندار و جمعی از مسوولان اجرایی شهرستان لامرد عملیات اجرایی دومین طرح آبخیزداری و کنترل سیلاب در کارخانه سیمان لامرد آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل سیمان لامرد در آغاز دومین پروژه آبخیزداری این مجموعه بزرگ صنعتی بیان داشت: دومین طرح آبخیزداری کارخانه سیمان لامرد با اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد ریال و با نظارت اداره منابع طبیعی شهرستان آغاز شده است که امیدواریم تا دو ماه آینده به بهره برداری رسیده و با ذخیره آب سیلاب‌ها گامی در جهت تقویت منابع آبی و زیرزمینی این منطقه برداریم.

ابراهیم غلام زاده با اشاره به اهداف سیمان لامرد در اجرایی کردن این طرح افزود: یکی از اهداف اجرای این طرح جلوگیری از فرسایش خاک، کمک به توسعه فضای سبز و حمایت از کشاورزان منطقه است که امیدواریم در مدت زمان تعیین شده به پایان برسد.

وی ضمن اشاره به طرح اول آبخیزداری سیمان لامرد و محاسن آن برای منطقه اظهارداشت: اولین طرح آبخیزداری این کارخانه ۵ سال پیش اجرا شد که موجب بالا آمدن چشمگیر سطح آب چاه‌های منطقه شد و به گفته کارشناسان در طرح دوم میزان تزریقی آب به زمین دو برابر خواهد شد.

ابراهیم غلام زاده مجموعه بزرگ صنعتی سیمان لامرد را درحفظ محیط زیست، منابع آبی و حفظ و گسترش فضای سبز یک مجموعه صنعتی مسوولیت پذیر دانست و عمل به مسوولیت‌های اجتماعی و انسانی خود را در کنار رونق تولید، اشتغال زایی و رشد صنعتی منطقه از مهمترین برنامه‌های این شرکت برشمرد.

کرامت فر فرماندار شهرستان لامرد نیز در این آیین بیان داشت: کارخانه سیمان لامرد در موضوع سلامت محیط و توجه به فضای سبز یکی از بنگاه‌های اقتصادی پیشرو بوده که ما قدردان تلاش‌های آن هستیم.

در پایان مهندس نکوگو رییس اداره منابع طبیعی لامرد ضمن اشاره به آمار طرح‌های آبخیزداری افزود: ما در شهرستان لامرد پنجاه طرح آبخیزداری را در این شهرستان اجرا کردیم که همه آن‌ها با اعتبارات دولتی انجام شده است و فقط دو طرح آن با اعتبارات صنایع بوده که هر دو طرح با هزینه کارخانه سیمان لامرد انجام شده است.

منبع: سیمان خبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده