تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۵۵
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۷۹۶۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
در شهریور و مهر ماه:

رکورد حمل و نقل ریلی مواد اولیه "ذوب" با حمل ۳۴۷ و ۳۴۹ واگن شکسته شد

‌می‌متالز - مدیریت راه آهن و ترابری ذوب آهن، رکورد حمل مواد اولیه به داخل شرکت را در شهریور و مهر با حمل ۳۴۷ و ۳۴۹ واگن بهبود بخشید.

به گزارش می‌متالز، حامد محمدی مدیر راه آهن و ترابری شرکت با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه ذوب آهن از ۳۷ مبدا مواد اولیه را بارگیری و در به مقصد شرکت تخلیه می‌کند، برنامه ریزی جهت بارگیری و حمل می‌تواند در تولید بسیار مهم باشد و حمل و نقل ریلی یکی از ارکان مهم افزایش تولید است.

وی افزود: ذوب آهن دارای ۴ واگن برگردان شامل دو دستگاه برای سنگ آهن و دو دستگاه برای زغال است که در هفتم شهریور ماه ۳۴۷ واگن و ۲۶ مهر ماه ۳۴۹ واگن مواد اولیه وارد شرکت و تخلیه شده که در نوع خود بی نظیر است. در مدت مشابه سال قبل ۲۷ هزار واگن مواد اولیه وارد شرکت و سال جاری این رقم به ۳۴ هزار افزایش پیدا کرد.

محمدی ادامه داد: یکی از رسالت‌های مدیریت راه آهن و ترابری رساندن مواد اولیه به دو کارگاه بزرگ تولید آگلومره و کک سازی است و با توجه به مبدا‌های مختلف سیر و حرکت، برنامه ریزی دقیقی برای تولید لازم است که بصورت شبانه روزی در حال انجام است. با مدیریت زمان و انجام تعمیرات اساسی دیزل‌ها در زمان ورود کمترین مواد اولیه به شرکت، بهره وری در این بخش افزایش یافت.

سعید نصیری سرپرست دایره حرکت مدیریت راه آهن و ترابری نیز گفت: واگن‌های حامل مواد اولیه از ایستگاه زرین شهر به ایستگاه مواد خام و سپس به قسمت واژگون‌های سنگ آهن و زغال سنگ انتقال می‌یابد تا به موقع تخلیه شود. این بخش پس از تخلیه، ارسال واگن‌های خالی به ایستگاه زرین شهر را بر عهده دارد تا به موقع بارنامه به معادن جهت بارگیری ارسال شود که این فرایند با برنامه ریزی‌های دقیق همراه با اجرای مقررات عمومی حرکت قطار انجام می‌گیرد. با توجه به در مدار بودن تولید هر سه کوره ورود ۳۴۷ واگن حامل مواد اولیه طی سه نوبت در ۷ شهریور و ۳۴۹ واگن در ۲۶ مهر انجام شد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده