تاریخ: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۷
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۲۷۹۷۴۹
سرویس خبر : انرژی

تداوم کاهش قیمت نفت در پی افزایش نگرانی‌ها از کاهش تقاضا در چین

‌می‌متالز - قیمت نفت در انتهای معاملات دیروز، سه‌شنبه به دلیل نگرانی‌های فزاینده درباره کاهش تقاضای سوخت به دلیل تشدید شیوع کووید-۱۹ در چین به عنوان واردکننده اصلی نفت خام و همچنین نگرانی‌ها درباره نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، ۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، در معاملات روز گذشته، بهای معاملات آتی برنت با ۲.۳۴ دلار معادل ۲.۴ درصد کاهش به ۹۵ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام آمریکا ۲.۶۴ دلار معادل ۲.۹ درصد کاهش یافت و به ۸۹ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه رسید.

این در حالی است که بازار نفت در آستانه انتخابات میان دوره‌ای امریکا ملتهب شده است. در همین راستا، باب یاوگر، مدیر معاملات آتی انرژی در میزوهو در نیویورک، گفت: «بازار نفت با درجه خاصی از شک و تردید درباره انتخابات مواجه شده است.»

همچنین، افزایش موارد جدید در گوانگژو و سایر شهر‌های چین، چشم‌انداز محدودیت‌های کمتر را کمرنگ کرده است.

به گفته دنیس کیسلر، معاون ارشد تجارت در BOK Financial، «افزایش موارد ابتلا به کووید در چین امروز صبح مورد توجه بیشتر معامله‌گران قرار گرفته است، زیرا اخبار «دوباره خاموش دوباره» قرنطینه‌ها ادامه دارد.»

کیسلر افزود: ذخایر بنزین و گازوئیل به طرز ناراحت کننده‌ای پایین است و کاهش قیمت نفت خام را محدود می‌کند، زیرا بیشتر نقاط در ایالات متحده برای هوای سرد بزرگ آماده می‌شوند.

صرافی ICE که محل بنچمارک برنت است، نرخ‌های حاشیه اولیه برای معاملات آتی نفت خام برنت در ماه اول را ۴.۹۲ درصد افزایش داده این موضوع سبب می‌شود حفظ موقعیت آتی از پایان معاملات روز سه شنبه گران‌تر شود. فعالان بازار نگران تورم بالا و افزایش نرخ‌های بهره هستند که می‌تواند جرقه رکود جهانی را ایجاد کند.

EIA (اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA)) روز سه شنبه چشم انداز تقاضای انرژی ایالات متحده را برای سال ۲۰۲۳ کاهش داد و گفت که پیش بینی تولید ایالات متحده برای سال آینده ۲۱ درصد کمتر از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، خواهد بود.

تولیدکننده نفت Diamondback Energy همچنین هشدار داد که صنعت شیل ایالات متحده به تلاش برای گسترش تولید با سرعت فعلی خود ادامه خواهد داد و هزینه چاه‌های شیل جدید احتمالاً افزایش می‌یابد.

نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته حدود ۱.۱ میلیون بشکه افزایش یابد.

براساس این گزارش، ممنوعیت اتحادیه اروپا بر نفت روسیه که به تلافی حمله روسیه به اوکراین اعمال شد، قرار است از ۵ دسامبر آغاز شود و به دنبال آن واردات فرآورده‌های نفتی در فوریه متوقف شود. مسکو اقدامات خود در اوکراین را "عملیات ویژه" می‌خواند.


قیمت نفت و طلا در معاملات امروز


 قیمت نفت برنت در معاملات امروز، چهارشنبه، ۹ نوامبر، در ساعت ۹:۵۰ به وقت تهران، با کاهش ۰.۲۹درصدی در هر بشکه، ۹۵ دلار و یک معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۰.۴۰ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۸۸ دلار و ۵۵ سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۲۴ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۷۱۱ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.

نقره نیز با کاهش ۰.۵۹ درصدی، ۲۱ هزار و ۳۷۵ دلار معامله شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده