تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۳
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۲۷۹۷۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

تحلیل روزانه بازار آهن ۱۷ آبان ۱۴۰۱

‌می‌متالز - بررسی بازار آهن امروز، ۱۷ آبان ۱۴۰۱ نشان می‌دهد با وجود ریزش قیمت‌ها در بازار‌های جهانی، نرخ قیمت‌ها در بازار‌ها مشابه در حال افزایش است.

به گزارش می‌متالز، بررسی بازار آهن امروز، هفدهم آبان ماه ۱۴۰۱ حاکی از آن است که نرخ دلار روی ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان در آخر وقت دیروز تا این لحظه نیز ثابت شده است و در بازار آهن شاهد شروع دوباره افزایش قیمت‌ها شیب تندتری هستیم.

همچینین در ارتباط با وضعیت بازار ارز به گفته برخی از فعالان این بازار فروشنده در بازار کم شده و عموم معامله‌گران با هدف کسب سود اقدام به جمع‌آوری ارز می‌کنند. البته شکاف قیمتی ایجاد شده میان ارقام توافقی و نرخ بازار آزاد نیز مزید بر علت شده و صف خریداران را شلوغ‌تر کرده است.

از سوی دیگر نخست‌وزیر انگلیس با بیان اینکه تهران فرصت دست‌یابی به توافق را هدر داده گفت: شرایط ایران از سرگیری مذاکرات احیای برجام را بسیار پیچیده کردهو انجام اقدام‌های بیشتر علیه ایران را بررسی خواهیم کرد؛ نیاز به رایزنی با شرکای خود داریم.

از طرفی دیگر سفیر پیشین ایران در روسیه می‌گوید: ظاهرا در اوکراین مغلوب یک عملیات فریب از جانب روسیه شدیم، نعمت الله ایزدی، سفیر پیشین ایران ادامه می‌دهد که باید دید در موضوع ورود به جنگ اوکراین آیا ما منفعتی را برای خودمان تصور کرده‌ایم و قرار است عایدی برای ما داشته باشد که بتوانیم فروش تسلیحات به روسیه را توجیه کنیم؟

در غیر این صورت به نظر می‌رسد ما مغلوب یک عملیات فریب از جانب روسیه شده باشیم که به نظر من به هیچ عنوان تامین کننده منافع ملی ما نیست.

با این وجود در اکثر بخش‌های بازار جهانی نیز روند اغلب قیمت‌ها کاهشی است، به طوری که شاهد ادامه توقف ریزش بازار داخلی چین و سقوط نرخ ورق گرم آمریکا هستیم، همچنین در تابلوی معاملات بورس فلزات لندن، قیمت هر تن میلگرد برای تحویل روز ۶ دلار کاهش یافت و به نرخ ۶۲۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.

در عین حال امروز ۹۰ هزار تن تختال روی تابلو معاملات بورس کالا قرار گرفت و ۴۹ هزار تن این مقطع فولادی معامله شد، در همین حال، ۳ هزار و ۵۰۰ تن ورق گالوانیزه روی تابلو معاملات قرار گرفت که این مقدار ۶ هزار و ۴۰۰تن از حجم عرضه اعلام شده در اطلاعیه امروز صبح کمتر است.

در هرصورت دربازار داخلی درحالی که ظرفیت تولید نفت ایران در حال حاضر بیش از ۳.۸ میلیون بشکه در روز است و صادرات نفت ایران نسبت به قبل، شرایط بهتری داشته و مشتریان جدیدی برای نفت ایران پیدا کرده ایم و همچنین چندی پیش خبر رسید که ارزآوری خوبی در سه ماهه قبل داشته ایم، با این وجود افزایش دلار و ورود آن به کانال ۳۶ هزار تومان، قیمت‌ها در بازار آهن صعودی کرده است و همچین برخی فعالان از کف بازار می‌گویند: از اخر وقت دیروز تقریبا معاملات از تکاپو افتاده و فعالیت خرید و فروش مجددا ضعیف شده.

از بازار آهن چه خبر؟

امروز قیمت میلگرد در هفت شرکت از ۵۰ تا ۲۰۰ تومان فزایش یافت و مابقی مبادی ثابت بوده است.

امروز نرخ نبشی و ناودانی در همه شرکت‌ها ثابت بود.

امروز نرخ تیرآهن در شرکت ظفربناب قیمت تیرآهن کیلویی ثابت ماند و قیمت بخش شاخه‌ایی از ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

امروز در بازار پروفیل چهار شرکت از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده