تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۴۲
بازدید: ۴۴۴
کد خبر: ۲۷۹۶۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

رتبه پایا برای فولاد خوزستان چند بود؟

‌می‌متالز - شرکت رتبه بندی اعتباری پایا رتبه A+ را برای بلند مدت و A ۱ کوتاه مدت را به شرکت فخوز داد.

به گزارش می‌متالز، شرکت رتبه بندی اعتباری پایا براساس بررسی داده‌های کمی شامل صورت‌های مالی و نسبت‌های مالی مستخرج ازآن و ویژگی‌های کیفی رتبه اعتباری A+ با دورنمای باثبات و رتبه اعتباری کوتاه مدت A ۱ با درجه سرمایه گذاری را به شرکت فولاد خوزستان (سهامی عام) تخصیص داد.

براین اساس؛ شرکت رتبه بندی اعتباری پایا براساس بررسی داده‌های کمی شامل صورت‌های مالی و نسبت‌های مالی مستخرج ازآن و ویژگی‌های کیفی شامل ارزیابی‌های مربوط به فعالیت‌های شرکت، حاکمیت شرکتی، محیط عملیاتی، تامین مالی و سوابق آن و نیز تحلیل فضای کلان اقتصادی، کسب و کار و صنعت مربوطه، در پایش صورت گرفته، رتبه اعتباری A+ با دورنمای باثبات و رتبه اعتباری کوتاه مدت A ۱ با درجه سرمایه گذاری را به شرکت فولاد خوزستان (سهامی عام) که با نماد فخوز در بورس فعالیت دارد، تخصیص داد.

براساس واژه نامه تعاریف شرکت رتبه بندی اعتباری پایا در این طبقه از رتبه اعتباری بلند مدت، ظرفیت ایفای تعهدات مالی در سطح بالا است.

همچنین دورنمای رتبه اعتباری پایا اظهار نظر در مورد مسیر احتمالی رتبه اعتباری در میان مدت است. دورنمای باثبات بدین معنی است که احتمالا رتبه اعتباری در آینده قابل پیش بینی تغییر نخواهد کرد.

شایان ذکر اسن که کلیه تحلیل‌های کمی بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده و یادداشت‌های همراه آن برای سال‌های مالی منتهی به اسفند ماه ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و سایر اطلاعات ارائه شده توسط شرکت فولاد خوزستان (سهامی عام) انجام شده است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده