تاریخ: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۸
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۲۸۰۰۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عدم شفافیت و ثبات قوانین مهمترین مانع پیش روی بازرگانان است

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: عدم شفافیت و ثابت ماندن قوانین و مقررات بیشترین مشکلات و موانعی است که بازرگانان با آن مواجه هستند، اگر قوانین در یک بازه زمانی یکساله ثابت بماند می‌تواند تاثیر شگرفی بر صادرات داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، رضا نیک روش گفت: صادرات استان در سال جاری ۴۸۳ هزار تن و معادل ۳۴۶ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۴۹ و از لحاظ وزنی ۲۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان قزوین افزود: بیشتر صادرات استان به کشور‌های عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان، امارات بوده و ۲۶ درصد صادرات هم به سایر کشور‌ها صورت گرفته است.

وی بیان کرد: میلگرد آجدار، مفتول مسی، روغن‌های نفتی، مواد شستشو و پاک کننده و ورق فولادی سرد بیشترین اقلامی هستند که از استان قزوین صادر شده‌اند.

این مسوول گفت: با وجود اینکه شاهد رشد صادرات در استان بودیم، اما با توجه به وجود واحد‌های صنعتی و کشاورزی فراوان در استان، این میزان از صادرات گمرک به اندازه کافی چشمگیر نیست.

وی ادامه داد: هماهنگی بیشتر نهاد‌های تاثیرگذار در امر صادرات استان نیز به سرعت و سهولت آن کمک خواهد کرد، همچنین تشویق تولیدکنندگان استان برای صادرات محصولات خود از طریق گمرک هم می‌تواند در آمار صادرات نقش بسزایی داشته باشند.

نیک روش با اشاره به پروژه گمرک در ناحیه چرم سازی گفت: طبق مصوبات استانی و دستور مستقیم استاندار مراحل ساخت و ساز در حال انجام است و این منطقه به عنوان اماکن گمرکی با قرارداد بین اداره کل گمرک استان و شرکت بخش خصوصی فعالیت خواهد کرد و پیش بینی می‌شود تا پایان آبان ماه فرآیند صادرات مشتقات نفتی از طریق این مکان گمرکی انجام شود.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده