تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۷۶۷۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صادرات استان قزوین ۴۹ درصد رشد داشته است

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۳۴۶ میلیون دلار کالا و محصولات مختلف از استان قزوین به خارج از کشور صادر شده که این میزان صادرات در نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد رشد کرده است.

به گزارش می‌متالز، رضا نیک‌روش، درباره وضعیت مبادلات حوزه تجارت خارجی استان قزوین در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۴۶ میلیون دلار کالا و محصولات مختلف از استان قزوین به خارج از کشور صادر شده که این میزان صادرات در نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد رشد کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین در مجموع ۴۸۳ هزار تن کالا در نیمه نخست امسال صادر کردیم که میزان صادرات ما از نظر وزنی نسبت به نیمه ابتدایی سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است.

نیک‌روش ادامه داد: همچنین در ۶ ماه اول امسال ۱۰ هزار و ۷۰۲ فقره اظهارنامه صادراتی از سوی صادرکنندگان استان قزوین به گمرک ارائه شده که تعداد این اظهارنامه‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد بیشتر شده است.

مدیرکل گمرک استان قزوین درباره عمده کالا‌ها و محصولات صادراتی استان قزوین در سال ۱۴۰۱ گفت: میلگرد آجدار، مفتول مسی، روغن‌های نفتی، مواد شست‌وشو و پاک‌کننده و ورق‌های فولادی سرد عمده محصولات صادرشده از استان قزوین در نیمه نخست امسال بودند.

نیک‌روش با بیان اینکه استان قزوین به ۵۹ کشور جهان محصول صادر می‌کند، افزود: عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و امارات ۵ مقصد اصلی صادرات کالا‌ها و محصولات استان قزوین در سال ۱۴۰۱ به حساب می‌آیند که در این میان ۳۳ درصد از محصولات ما به عراق صادر شده و این کشور بزرگ‌ترین مقصد صادراتی کالا‌های استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ۲۳ درصد از محصولات ما به ترکیه، ۱۱ درصد به افغانستان، ۵ درصد به پاکستان و ۴ درصد هم به امارات متحده عربی صادر می‌شود که همه این کشور‌ها جزو همسایگان ما هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده