تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۰
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۷۷۶۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجموع صادرات استان اردبیل ۵۰۰ درصد جهش رونق و توسعه را نشان می‌دهد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: در طول دو سال گذشته میزان صادرات استان از ۱۰۰ میلیون دلار به ۲۷۱ میلیون دلار رسیده و با توجه به رشد ۹۰ درصدی به ۵۱۶ میلیون دلار رسیده و هم‌اکنون مجموع صادرات استان ۵۰۰ درصد جهش رونق و توسعه را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی، اظهار داشت: توجه به حوزه صادرات استان اردبیل جزو اولویت‌های اساسی و مهم محسوب می‌شود که در این زمینه با توجه به این که سال گذشته میزان صادرات در استان ۵۱۶ میلیون دلار بود هم اکنون با یک روند جهشی ادامه دارد و شاهد روند جهشی و رو به رشد در صادرات کالا و محصولات از گمرکات استان در طول سال هستیم.

وی بیان کرد: در طول دو سال گذشته میزان صادرات استان از ۱۰۰ میلیون دلار به ۲۷۱ میلیون دلار رسیده و با توجه به این که این میزان سال گذشته با رشد ۹۰ درصدی به ۵۱۶ میلیون دلار رسیده هم‌اکنون مجموع صادرات استان ۵۰۰ درصد جهش رونق و توسعه را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: عمده کالا‌های صادراتی با ارزش افزوده همراه است و با توجه به این که صادرات استان از ۱۷۱ هزار تن به ۳۰۲ هزار تن رسیده شاهد تراز تجاری مثبت در استان هستیم و با توجه به این که میزان واردات استان از ۶۷ میلیون دلار به ۱۳۲ میلیون دلار رسیده نشان دهده اقدامات موثری در واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات است.

صادقی تصریح کرد: تلاش و جدیت بر این است تا در راستای روند توسعه صادرات از گمرکات اردبیل و بیله‌سوار اقدامات اساسی انجام یابد تا بتوانیم حوزه صادرات استان را توسعه بخشیده و شاهد توسعه استان در حوزه‌های مختلف باشیم و مشکلات و موانع موجود را در این زمینه به حداقل برسانیم که این مساله به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

وی اظهار کرد: فعالان این حوزه کارت بازرگانی دریافت می‌کنند که در حال حاضر ۳۰۰ کارت بازرگانی با کمک اتاق‌های بازرگانی صادر شده که در این زمینه شاهد افزایش صادرات با توجه به این حوزه بوده‌ایم و انتظار می‌رود با پشتیبانی از صادرکنندگان وضعیت مطلوب در حوزه صادرات استان اردبیل رقم بخورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده