تاریخ: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۷
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۸۰۱۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با تایید هیات وزیران:

اعضای جدید شورای عالی بورس انتخاب شدند

‌می‌متالز - در جلسه اخیر هیات دولت، اعضای شورای عالی بورس پس از تایید هیات وزیران انتخاب شدند که به زودی در سمت‌های جدید معرفی خواهند شد.

به گزارش می‌متالز، شنیده‌ها حاکی از آن است در جلسه ۱۵ آبان هیات دولت، اعضای شورای عالی بورس پس از تایید هیات وزیران انتخاب شدند که اعضای جدید به زودی در سمت‌های جدید معرفی خواهند شد.

بر اساس این گزارش در جلسه ۱۵ آبان هیات وزیران، غلامرضا مصباحی مقدم و مسلم پیمانی به عنوان اعضای جدید شورای عالی بورس جایگزین علی سعیدی و میرفیض فلاح شدند.

همچنین احسان دشتیانه به عنوان عضو شورا در بورس کالا جایگزین رسول سعدی و علی امامی میبدی به عنوان عضو شورا در بورس انرژی موضوع بند ۹ ماده مذکور تعیین شدند؛ بنابراین گزارش، اعضا شورای عالی بورس طبق ماده ۳ قانون بازار اوراق بهادار برای ۵ سال و با امکان تمدید دوره، انتخاب می‌شوند که شامل وزیر اقتصاد، روسای بانک مرکزی، اتاق بازرگانی ایران، اتاق تعاون، رییس سازمان بورس، دادستان کل یا معاون وی، یک نماینده از طرف کانون‌های سرمایه گذاری، سه خبره مالی منحصراً از بخش خصوصی با مشورت تشکل‌های حرفه‌ای بازار اوراق بهادار و بـه پیشنهاد وزیر اقتصاد و تصویب هیات وزیران، یک خبره منحصراً از بخش خصوصی به پیشنهاد وزیر ذیربط و تصویب هیات وزیران بـرای هـر بورس کالایی هستند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده