تاریخ: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۲۸۰۱۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نشست سرپرست گمرک لرستان با مسوولین ارتباط دانشگاه با صنعت دانشگاه‌های لرستان

‌می‌متالز - نشست سرپرست گمرک لرستان با مسوولین ارتباط دانشگاه با صنعت دانشگاه‌های لرستان

به گزارش می‌متالز، حسن حسینی سرپرست گمرک لرستان نشستی با حضور مسوولین ارتباط دانشگاه و صنعت دانشگاه‌های استان لرستان و معاون امور گمرکی و مسوول فناوری اطلاعات در اداره گمرک لرستان داشتند.

در این نشست سرپرست گمرک لرستان ضمن اشاره به اهمیت کلیدی ارتباط دانشگاه با صنایع و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بومی کردن تولیدات دانش بنیان انتظار می‌رود تحولی جدی در عملکرد دفتر ارتباط دانشگاه با صنعت صورت بگیرد و ابراز امید واری کرد که گمرک لرستان جهت تحقق حمایت از تولیدات صادرات محور و رفع تحریم‌ها واقتصاد مقاومتی در تمام مراحل پیشبرد اهداف ارتباط دانشگاه با صنعت پیش قدم خواهد بود.

دکتر علی میر مسوول ارتباط دانشگاه با صنعت دانشگاه‌های استان لرستان در این نشست اعلام کرد با توجه به رشد لحظه‌ای تکنولوژی و رقابت شدید بین کشور‌ها در عرصه‌های مختلف، برخورداری از دانش روز و دستیابی به روش‌های نوین بهترین راه‌حل برای گام برداشتن در مسیر پیشرفت در زمینه‌های گوناگون است لذا برای رسیدن به چنین هدفی باید مراکز علمی، صنعتگران و بنگاه‌های اقتصادی کشور با یکدیگر تعامل داشته باشند. در واقع، می‌توانیم بگوییم اگر در یک جامعه توجهی به ارتباط صنعت و دانشگاه نشود آن جامعه هیچ‌گاه جزو کشور‌های توسعه‌یافته و پیشرفته نخواهد نشد.

خوشبختانه طی سال‌های گذشته با تاکیدات رهبر معظم انقلاب و ورود شرکت‌های دانش بنیان به عرصه تولید محصولات در بخش‌های مختلف، ارتباط صنعت ودانشگاه پررنگ‌تر شده و حالا بسیاری از پروژه‌های دانشگاهی به حل مشکلات صنعت اختصاص یافته است.

وی افزود دانشگاه‌ها دو وظیفه آموزش و ارتقای دانش دانشجویان و آماده کردن آنان برای حضور در بازار کار، شناخت و برطرف کردن نیاز‌های تحقیقاتی بخش صنعت و به روز نگهداشتن آن را برعهده دارند و در مقابل نیز صنعت باید نتایجی را که به کمک تحقیقات از حوزه فناوری به دست آمده در عملیات تولید محصول خود دخالت دهد و برای جوانان اشتغال ایجاد کند که متاسفانه این مهم در کشور ما آنطور باید تحقق نیافته است و تعامل دو سویه بین این دو نهاد وجود ندارد.

ایشان اشاره داشت یکی از مهمترین شاخص‌هایی که با استفاده از آن می‌توان عملکرد دانشگاه‌ها در رفع نیاز‌های صنعت را ارزیابی کرد، تعداد پایان‌نامه‌های مورد حمایت دستگاه‌های اجرایی است که در سال‌های گذشته کاهشی بوده. این امر نمایانگر وضعیت بسیار بد ارتباط دانشگاه با صنعت می‌باشد چرا که یکی از مهم‌ترین خروجی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری هستند.

حسینی سرپرست گمرک لرستان در پایان در خصوص مشکلات حوزه تجارت واحد‌های صنعتی استان راهکار‌های برای رفع مشکلات آن‌ها پیشنهادات داد و مقرر گردید تفاهم نامه‌ای چند جانبه جهت رفع موانع تولید و صادرات منعقد گردد.

منبع: گمرک جمهوری اسلامی ایران

عناوین برگزیده