تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۳
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۸۰۳۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس اداره معادن بوشهر:

فعالان حوزه معدن بوشهر برای دریافت تسهیلات خرید ماشین آلات ثبت نام کنند

‌می‌متالز - رئیس اداره امور معادن اداره کل صمت استان بوشهر گفت: فعالان اقتصادی حوزه معدن در این استان می‌توانند برای دریافت تسهیلات خرید ماشین‌آلات ساخت داخل، از طریق صندوق سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی ثبت نام کنند.

به گزارش می‌متالز، عبدالنبی سهولی روز دوشنبه افزود: این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، تنفس ۶ ماهه و بازپرداخت ۴۲ ماهه، برای خرید سه مدل بیل مکانیکی، سه مدل لودر چرخ لاستیکی، یک مدل بلدوزر و دو مدل تراک معدنی تولید داخل پیش بینی شده است.

وی اعلام کرد: سقف تسهیلات پرداختی حداکثر ۸۰ درصد مبلغ کل دستگاه مورد تایید درخواستی است و انعقاد قرارداد پس از بررسی و ارزیابی درخواست‌های ثبت شده از سوی صندوق سرمایه گذاری انجام می‌شود.

سهولی افزود: مدت زمان تحویل دستگاه‌ها، از زمان عقد قرارداد متناسب با زمان ثبت نام بین پنج تا ۱۲ ماه است و پس از واریز پیش پرداخت یعنی ۲۰ درصد از هزینه این ماشین آلات توسط متقاضی خواهد بود.

وی یادآور شد: متقاضیان این تسهیلات باید با مراجعه به سایت صندوق سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی www.iranmico.co ثبت نام و مدل دستگاه درخواستی را انتخاب کنند.

رئیس اداره امور معادن اداره کل صمت استان بوشهر یاداور شد: در زمان حاضر ۲۴۸ معدن فعال در این استان وجود دارد که سالانه ۲۶ میلیون و ۳۸ هزار تن انواع مواد معدنی از آن‌ها استخراج می‌شود.

سهولی اضافه کرد: در معادن این استان بیش از ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و برای برای حدود یکهزار و ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بوشهر

عناوین برگزیده