تاریخ: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۸۰۳۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معدن‌کاران چهارمحال و بختیاری با تسهیلات حمایت می‌شوند

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تسهیلات مناسبی برای معدن‌کاران استان در خصوص نوسازی و بهسازی تجهیزات و ماشین‌آلات، اختصاص یافته است.

به گزارش می‌متالز، سجاد رستمی روز یکشنبه افزود: این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد در اختیار معدن‌کاران استان قرار داده می‌شود و محدودیتی برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد و هر متقاضی می‌تواند در صورت تامین ۲۰ درصد اولیه مبلغ خرید تجهیزات و امکانات موردنیاز خود از این تسهیلات برخوردار شود.

وی تصریح کرد:متقاضیان می‌توانند برای برخورداری از این تسهیلات به سایت www.iranmico.com مراجعه کنند و در صورتی که شرایط دریافت تسهیلات را داشته باشند از مزایای این طرح برخوردار شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از آنجا که ماشین‌آلات مرتبط با معدن‌کاری دارای قیمت بالایی است و از توان برخی از فعالان اقتصادی خارج است از این رو دولت با پرداخت این تسهیلات آن‌ها را حمایت می‌کند.

رستمی با اشاره به وجود ۱۱۲ معدن فعال در این استان، افزود: از این معادن هشت نوع ماده معدنی شامل سنگ تزیینی، ساختمان، مواد اولیه سیمان، گچ و شن و ماسه، سیلیس، خاک نسوز و دولومیت استخراج می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اکتشاف ۲ پهنه معدنی در استان، تصریح کرد: یک پهنه که مشترک با استان اصفهان است و مناطقی از بروجن تا گردنه رخ، شمال شهرکرد و سامان را در برمی‌گیرد و خروجی مطالعات اکتشاف اولیه حاکی از آن است که این پهنه دارای پتانسیل سنگ آهنگ و سنگ تزیینی است.

رستمی افزود: همچنین پهنه دیگر که شامل کل استان می‌شود که در مرحله پتانسیل‌یابی است و ۲ محدوده معدنی برای آن تعریف شده است که یک محدوده شامل پلی‌متان سبزکوه در شهرستان کیار است و محدوده دیگر پتانسیل فلزی شهرسان‌های بن و سامان است که تاکنون برای آن چهار پروانه اکتشاف صادر شده و شامل فلزات مس و روی همراه با کبالت و خاک نسوز است.

۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش معدن چهارمحال و بختیاری انجام گرفته و برای ۱۰۰نفز اشتغالزایی شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) چهارمحال و بختیاری

عناوین برگزیده