تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۶
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۲۸۰۵۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
درآمد تجمیعی "چفیبر" نصف شد؛

اوضاع نابسامان فیبر ایران

‌می‌متالز - روند درآمدزایی "چفیبر" در مهرماه به چهارمین ماه نزولی خود ورود کرد و در این دوره نسبت به شهریورماه ۵۱ درصد کاهش درآمد را به دنبال داشت.

به گزارش می‌متالز، شرکت تولید فیبر ایران در گزارش فعالیت مهرماه سال جاری میزان درآمد ماهانه خود را از فروش تخته الوار برابر با ۴۹۰ میلیون تومان اعلام کرد، این رقم در ماه گذشته ۹۹۷ میلیون تومان شناسایی‌شده بود، از ابتدای سال مالی جاری تا پایان مهرماه میزان درآمد تجمیعی به‌دست‌آمده توسط این شرکت بالغ‌بر ۳۵ میلیارد تومان بوده است.

میزان سرمایه‌ای که چفیبر از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه از خود بر جای گذاشت برابر با ۱۸۰ میلیارد تومان بود، همچنین میزان درآمدی که این شرکت در مهرماه به دست آورد ۹۲ درصد پایین‌تر از میانگین درآمدی در ۶ ماه گذشته بود.

مقایسه فروش "چفیبر" در مهرماه سال جاری با دوره مشابه سال گذشته بیان‌گر آن است که چفیبر در سال جاری روند نزولی شدیدی را در حال گذراندن است و حال خوشی ندارد، میزان درآمد تجمیعی این شرکت در هفتمین ماه سپری‌شده از سال مالی نسبت به سال مالی گذشته ۴۹ درصد کاهش را تجربه کرد است.

درآمد‌های "چفیبر" تا مهرماه

روند درآمدزایی ماهانه "چفیبر" در مهرماه به چهارمین ماه نزولی خود ورود کرد و در این دوره ماهانه نسبت به شهریورماه ۵۱ درصد کاهش درآمد را به دنبال داشت، این شرکت در مقایسه با مهرماه سال گذشته نیز ۹۵ درصد ریزش را تجربه کرد.

اوضاع نابسامان فیبر ایران
در این راستا با توجه به این گزارش تنها محصولی که در مهرماه باعث درآمدزایی چفیبر شد مربوط به «تخته الوار» بود، نرخ فروش این محصول از سوی این شرکت ۷ میلیون و ۶۵۷ هزارتومان به ازای هر مترمکعب به ثبت رسید.

مقدار فروش "چفبیر" در مهرماه ۱۴۰۱

مقدار فروش ماهانه شرکت "چفیبر" در مهرماه ۶۴ مترمکعب اعلام شد که در مقایسه با ماه گذشته کاهش ۴۸ درصدی را تجربه کرد، در پایان این گزارش لازم به ذکر است که چفیبر دلیل کاهش درآمد خود را نسبت به دوره قبلی مربوط به فروش چوب‌های داخلی بوده که برداشت و فروش آن محصول به اتمام رسید، لذا تا اطلاع ثانوی فروش چوب داخلی نداشته و صرفاً مقدار ناچیزی ریشه‌های ناشی از فروش چوب‌های قبلی در مرحله ریشه کنی بفروش خواهد رسید که براورد میگردد مقدار ان حدود ۴۰۰تن باشد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده