تاریخ: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۷
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۸۰۷۰۱
سرویس خبر : انرژی

درخواست عراق از اوپک برای بازبینی سهمیه تولید نفت

‌می‌متالز - عراق از اوپک خواست سهمیه تولید نفت که برای این کشور تعیین شده است را بازبینی کند.

به گزارش می‌متالز، خبرگزاری دولتی عراق به نقل از محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور خبر داد بغداد می‌خواهد سهمیه تولید نفت تعیین شده توسط اوپک، بازبینی شود.

نخست وزیر جدید عراق که ماه گذشته به این سمت منصوب شد، اوایل هفته جاری در اظهاراتی گفته بود: عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، پس از چند دهه تحمل جنگ، تحریم و حملات تروریستی، تلاش می‌کند درآمدش را افزایش دهد. سهمیه تولید عراق در اوپک پلاس باید بازبینی شود تا این عوامل به حساب آورده شود. وی بدون اشاره به جزئیات، اعلام کرد این موضوع با اعضای دیگر این گروه در میان گذشته خواهد شد.

بنا به گفته السودانی، عراق قصد دارد ظرفیت تولید نفت خود را افزایش داده و شرکت‌های جهانی را به فعالیت در این کشور ترغیب کند. دولت به همه توافق‌هایی که دولت‌های قبلی با شرکت‌های نفتی بین‌المللی امضا کرده‌اند از جمله قرارداد‌هایی به ارزش ۲۷ میلیارد دلار با شرکت توتال انرژیز فرانسه، برای افزایش تولید نفت و گاز و کاهش قطعی برق، پایبند است.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت نفت عراق حدود یک هفته پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود عراق توافق اوپک پلاس را برای دستیابی به ثبات بازار جهانی محترم شده و خواستار افزایش ارزش یا درآمد هر بشکه نفت به نحوی است که برای هر دوی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مناسب باشد.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده