تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۳
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۲۸۰۷۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عمده‌ترین مشکل تولیدکنندگان کرمانشاه کمبود نقدیندگی و نوسانات نرخ ارز است

‌می‌متالز - دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: مشکل نقدیندگی، عدم ثبات نرخ ارز در بازار و اعلام قوانین خلق الساعه سبب شده واحد‌های تولیدی نتوانند یک برنامه مدون و درستی داشته باشند.

به گزارش می‌متالز، فرهاد مرزی دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: واحد‌ها و صنایع کوچک به دلیل شرایط سخت اقتصادی حاکم به سختی ادامه حیات می‌دهند، و لی خوشبختانه واحد‌های که از قبل فعال بوده امروز در حال ادامه کار هستند و هیچکدام تعطیل و راکد نشده و امید بر توسعه دارند به خصوص برای واحد‌های مربوط به تولید مصالح ساختمانی با توجه به بحث مسکن ملی و تأکید استاندار بر خرید تولیدات داخل استان این امیدواری وجود دارد.

وی با اشاره به حمایت خانه صنعت و معدن از تمامی صنایع و معادن استان، گفت: هر هفته جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در خانه صنعت و معدن برگزار می‌شود که مصوبات آن با امضای معاون استاندار می‌رسد. با توجه به این موضوع ارتباط خوبی با دستگاه قضایی داریم و هر ۱۵ روز یک بار جلسه اقتصاد مقاومتی نیز برگزار می‌شود و مصوباتی که در ستاد تسهیل اجرایی ندارد برای لازم الاجرا شدن در دستگاه قضایی مطرح می‌شود و هر مدیری مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی را اجرا نکند از طرف دادستان به عنوان مدعی‌العموم علیه وی اعلام جرم می‌شود.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به عمده مشکل صنایع به خصوص صنایع کوچک، افزود: مشکل نقدیندگی و عدم ثبات نرخ ارز در بازار سبب شده واحد‌های تولیدی نتوانند یک برنامه مدون و درستی داشته باشند اگر نرخ ارز ثابت باشد تولید کننده برنامه خود را برای ۶ ماه تا یک‌سال طراحی می‌کند، اما این نرخ ارز که دائما در حال نوسان است به تولیدکنندگان ضربه زده است.

وی دیگر مشکل را در اعلام قوانین خلق الساعه دانست و گفت: امروز اعلام می‌شود این نوع تولید برای صادرات مجاز است، تولید کننده با برنامه‌ریزی در دیگر کشور‌ها بازار فروش پیدا می‌کنند که به محض صادرات و رونق تولید اعلام می‌شود جلوی صادرات آن محصول را بگیرید همین سبب می‌شود تولیدکننده بازار را از دست بدهد و رقبا جایگزین شوند.

مرزی در پایان، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسائلی که بخش خصوصی اعلام می‌کند مسوولان استان و کشوری گوش دهند، چون موفقیت هر کشور در گرو حمایت بخش خصوصی است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده