تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۶
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۸۱۰۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طرح ملی توان خرید با عنوان جهاد کالا رسما آغاز به کار کرد

‌می‌متالز - طرح ملی توان خرید با هدف حمایت از کالای ایرانی و با عنوان جهاد کالا با حضور مسئولین وزارت صمت، اتاق اصناف ایران و اتاق اصناف تهران به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، طرح ملی توان خرید با هدف حمایت از کالای ایرانی و با عنوان جهاد کالا در همایش جهاد کالا که با حضور مسئولین وزارت صمت، اتاق اصناف ایران و اتاق اصناف تهران برگزار شد، آغاز به کار کرد.

مهدی کریمی؛ رئیس شورای جهاد کالا در همین رابطه با اشاره به اهداف طرح جهاد کالا گفت: هدف ما از اجرای این طرح، تسهیل در فرایند خرید لوازم خانگی ایرانی با قیمت مناسب و شرایط اقساط مناسب بود که به لطف خدا امروز این مهم محقق شد.

دکتر مهدی کریمی افزود: در این طرح، حذف واسطه‌ها و واریز مستقیم منابع مالی به حساب تولیدکننده لوازم خانگی ایرانی اولویت مجموعه جهاد کالا بوده تا به این واسطه، مصرف کننده نهایی با کمترین هزینه بتواند کالای مورد نیاز خودرا تهیه کند.

وی ادامه داد: دکتر کریمی در ادامه افزود: در این طرح دولت محترم و همچنین بانک‌ها همراهی لازم را داشته اند و به زودی در تمامی ۳۲ استان کشور، این طرح اجرایی خواهد شد.

کریمی افزود: طرح جهاد کالا در ابتدای راه است و تا این لحظه حدود ۵۰ هزار میلیارد از طریق بانک‌های مختلف تامین منابع شده است. به همت مجموعه جهاد کالا قصد داریم در سال ۱۴۰۲ میزان منابع را به صد هزار میلیارد تومان برسانیم.

وی در پایان گفت: از دیگر برنامه‌های مجموعه جهاد کالا، طرح ضمانت کالای ایرانی است که طی ماه‌های آینده اجرایی خواهد شد. باید مصرف کننده کالای ایرانی با خیال آسوده کالا تولید داخل را خریداری کند، بر همین اساس طرح ضمانت کالای ایرانی را در دستور کار خود قرار دادیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده