تاریخ: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۸۰۷۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
کمالی اردکانی از حرکت چادرملو در مسیر نامگذاری سال خبر داد

اشتغالزایی در چادرملو با استفاده از ظرفیت دانش بنیان

‌می‌متالز - مدیر گندله سازی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با تاکید بر اینکه چادرملو در مسیر نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری گام برداشته است گفت: استفاده از ظرفیت دانش بنیان در بسیاری از بخش‌های چادرملو باعث شده اشتغال قابل توجهی در داخل کشور ایجاد شود و این در کنار اشتغال ثابتی است که داخل مجموعه چادرملو وجود داشت.

به گزارش می‌متالز، عبدالله کمالی اردکانی با اعلام اینکه روش تولید در چادرملو به روش تولید آلیس چالمرز است گفت: بالاترین ظرفیت تولید با روش آلیس چالمرز در سطح جهان حدود ۲۰ درصد بوده گفت: چادرملو توانسته با روش آلیس چالمرز تولید را به ۱۶ درصد برساند که عدد قابل توجهی است و در آستانه رسیدن به عدد جهانی قرار دارد.

وی از برنامه ریزی‌های گسترده برای رسیدن به اهداف بالاتر خبر داد و گفت: در قالب برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تولید امسال چادر معلوم به میزان ۳.۹ تعیین شده که با توجه به تلاش تمامی همکاران، امیدواریم این پیش بینی برای تولید محقق شود.

مدیر گندله سازی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از دستیابی به اهداف ریل گذاری شده در ۶ ماهه اول سال خبر داد و گفت: در ۶ ماهه اول از برنامه پیش هستیم و اگر بخواهیم دقیق‌تر تشریح کنیم، حدود ۵ درصد از برنامه پیش بینی شده در ۶ ماهه اول پیشتاز هستیم.

وی در تشریح دلایل رسیدن به اهداف تولید در چادرملو گفت: بخش عمده دلیل افزایش تولید، به کاهش زمان تعمیر بازمی‌گردد که شامل تعمیرات اساسی و تعمیرات اضطراری می‌شود.

کمالی اردکانی با تاکید بر اینکه افزایش تولید در قسمت گندله سازی باعث میشود بتوانیم به عدد پیش‌بینی‌شده ۳.۹ برسیم گفت: مهمترین نکته این است که در پایان سال بتوانیم در راستای اهداف سیاستگذاری شده گام برداریم.

وی در خصوص عملکرد و فعالیت‌های تولیدی در ۶ ماهه دوم سال گفت: رویکرد تمامی بخش‌ها این است که بتوانیم برنامه ریزی برای تولید ۳.۹ را در ۶ ماهه دوم محقق کنیم.

مدیر گندله سازی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به اینکه در ۶ ماهه دوم روز‌های کاری کمتر از شش ماه اول سال است گفت: همین محدودیت زمانی، یک مقدار کار را سخت می‌کند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم بتوانیم به اهداف ریل گذاری شده برسیم.

وی با یادآوری اینکه سال جاری را مقام معظم رهبری دانش بنیان و کارآفرین نامگذاری کردند گفت: مقام معظم رهبری بر دانش بنیان بودن تولید تاکید کردند، بنابراین سعی کردیم از ظرفیت دانش بنیان در شرکت‌های فولادی استفاده کنیم.

کمالی اردکانی از پیش بردن برخی از پروژه‌ها با شرکت‌های دانش بنیان خبرداد و گفت: ازظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی تولید قطعاتی که وابسته به خارج از کشور بودیم، استفاده کردیم و در این زمینه اقدامات مناسبی انجام دادیم و گام‌های خوبی برداشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه گام‌هایی که در مسیر دانش بنیان برداشتیم، باعث شد که اشتغال‌های قابل توجهی را به صورت غیرمستقیم ایجاد کنیم گفت: بدلیل استفاده از توان دانش بنیان، قطعاتی که در سال‌های گذشته در خارج از کشور ساخته می‌شد، اکنون در داخل کشور ساخته می‌شود.

منبع: پول نیوز

عناوین برگزیده