تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۱
بازدید: ۳۷۵
کد خبر: ۲۷۸۸۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
"کچاد" به ازای هر سهم ۷۹ تومان سود محقق کرد:

فولاد تنها محصول صادراتی چادرملو

‌می‌متالز - شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱ بیشترین درآمدزایی را از فروش محصولات در بازار داخل کشور داشت، در بازار صادراتی نیز به درآمدزایی یک هزار و ۹۲۷ میلیارد تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی ۶ ماهه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۱ مجموع درآمد عملیاتی خود طی این دوره ۶ ماهه را برابر با ۲۰ هزار و ۷۱۸ میلیارد تومان به اطلاع سهامداران رساند.

بهای تمام‌شده درآمد عملیاتی "کچاد" در انتهای شهریورماه برابر با ۱۰ هزار و ۷۶۳ میلیارد تومان بود که نسبت به درآمد عملیاتی به‌دست‌آمده در این دوره ۵۲ از درآمد عملیاتی را تشکیل می‌دهد، سود ناخالص شناسایی‌شده این شرکت معدنی نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان بود.

فولاد تنها محصول صادراتی چادرملو
سود عملیاتی که معدنی و صنعتی چادرملو در پایان این دوره ۶ ماهه به ثبت رساند برابر با مبلغ ۹ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان بود، هزینه‌های مالی معدنی و صنعتی چادرملو در پایان شهریورماه به صفر رسید.

سود خالص شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در پایان شهریورماه سال جاری برابر با ۹ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان ارائه شد، همچنین سود خالص در ازای هر سهم نیز طی این دوره نزدیک به ۷۹ تومان اعلام شد.

فولاد تنها محصول صادراتی چادرملو

صورت‌وضعیت مالی منتهی به پایان شهریورماه ۱۴۰۱

"کچاد" در گزارش صورت‌وضعیت مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه خود مجموع دارایی‌های ثبت‌شده را ۵۷ هزار و ۹۸۵ میلیارد تومان ارائه کرد، این شرکت شاهد رشد ۱۸ درصدی دارایی‌های خود نسبت به پایان سال مالی گذشته بود، بیشترین دارایی در اختیار بخش «دریافتنی‌های تجاری و سایر دریافتنی‌ها» با ۱۵ هزار و ۵۵۹ میلیارد تومان بود.

بخش دارایی‌های «دریافتنی‌های تجاری و سایر دریافتنی‌ها» نسبت به پایان سال گذشته ۴۴ درصد رشد را به همراه داشت و پس‌ازآن نیز «سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت» با ۱۴ هزار و ۷۱۷ میلیارد تومان در بخش دارایی‌های غیر جاری قرار گرفت که افزایش ۱۷ درصدی را نسبت به پایان سال مالی گذشته به ثبت رسانده است.

فولاد تنها محصول صادراتی چادرملو

نگاهی به درآمد عملیاتی معدنی و صنعتی چادرملو

همان‌طور که گفته شد مجموع درآمد‌های عملیاتی شرکت "کچاد" در پایان دوره ۶ ماهه میاندوره‌ای منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۱ برابر با ۲۰ هزار و ۷۱۸ میلیارد تومان شناسایی‌شده، درآمد‌های این شرکت از فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی به دست آمد.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱ بیشترین درآمدزایی را از فروش محصولات در بازار داخل کشور داشت، در بازار صادراتی نیز به درآمدزایی یک هزار و ۹۲۷ میلیارد تومان رسید.

محصول کنسانتره آهن (خشک) با درآمدزایی ۹ هزار و ۳۴۳ میلیارد تومان بیشترین میزان فروش را در بین محصولات دیگر داشت، تنها محصول مشترک بین بازار صادراتی و داخلی متعلق به فولاد بود که در مجموع درآمد ۸ هزار میلیارد تومانی را به دست آورد.

اهداف و راهبرد‌های آتی "کچاد" در خصوص تولید و فروش محصولات

در سـال ۱۴۰۱ شرکت برنامه تولید کنسانتره (تر) به میزان ۱۰ میلیـون و ۵۰۰ هزارتن، تـولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزارتن گندله، تولید یک‌میلیون و ۵۵۰ هزارتن آهن اسفنجی و تولید یک‌میلیون تن شمش فولاد را پیش‌بینی کرده است.

برنامه فروش در سال ۱۴۰۱ مقدار ۶ میلیون ۳۰۰ هزارتن کنسانتره (تر) (معادل ۷ میلیون و ۲۷۲ هزارتن کنسانتره خشک) فروش یک‌میلیون و ۳۷۵ هزارتن گندله، فروش ۳۰۰ هزارتن آهن اسفنجی و فروش یک‌میلیون ۳۰ هزارتن شمش فولاد (مشتمل بر فروش ۴۱۲ هزارتن شمش به‌صورت صادراتی) را هدف‌گذاری کرده است.

از مجموع تولید کنسانتره تولیدی (تر)، در دوره جاری، مقدار یک‌میلیون و ۹۳۱ هزارتن جهت تولید گندله به کارخانه گندله‌سازی منتقل و از این مقدار، به میزان یک‌میلیون و ۹۶۸ هزارتن در فرآیند تـولید گندله مصرف‌شده است. از مجمـوع یک‌میلیون و ۸۵۱ هزارتن گندله تولیدی، یک‌میلیون و ۲۱۵ تن برای تولید آهن اسفنجی به کارخـانه احیا انتقال می‌گردد.

مقدار ۹۲۳ هزارتن آهن اسفنجی تولیدی، ۷۵۱ هزارتن برای تولید شمش فولاد در کارخانه فولادسازی مصرف و مقدار مازاد بر نیاز، مطابق بـرنامه به فروش می‌رسد. برق تولیدی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی و نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شرکت مطابق تعرفه‌های وزارت نیرو به شرکت مدیریت برق کشور و یا در قالب قرارداد‌های دوجانبه فروخته می‌شود.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده