تاریخ: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۲۷۹۷۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۴۲ درصدی در کچاد

‌می‌متالز - کچاد پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۴۲ درصدی را پیشنهاد کرد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس این پیشنهاد سرمایه این شرکت از ۱۱۹ هزار میلیارد ریال به ۲۸۸ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد. این افزایش سرمایه ۱۶۹ هزار میلیارد ریالی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته صورت می‌پذیرد.

هدف از این افزایش سرمایه به منظور تأمین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح‌های توسعه در دست اجرا که شامل احداثِ نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیتِ اسمیِ ۵۴۶ مگاوات در اردکان، احداثِ کارخانه فروآلیاژها، احداثِ خطِ تولیدِ فرآورده‌های نسوز، احداثِ کارخانه اکسیژن می‌شود، اعلام شده است.

همچنین مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر جبرانِ مخارجِ انجام شده بابت تحصیلِ سرمایه‌گذاری‌ها (خریدِ سهام و تأسیس شرکت) نیز از دیگر اهداف این افزایش سرمایه اعلام شده است.

جبرانِ مخارجِ سرمایه‌ای انجام شده بابت خرید و ساخت دارایی‌های سرمایه‌ای (ساختمان و تأسیسات، ماشین‌آلات و تجهیزات، وسایل نقلیه و …) موضوع دیگر مورد اشاره این افزایش سرمایه عنوان شده است؛ و در نهایت تکمیلِ طرح‌های در دست اجرا و توسعه تأمین بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز شرکت به منظور تأمینِ سنگ (استخراج و خرید) از جمله مواردی است که شرکت را ملزم به اجرای این افزایش سرمایه نموده است.

گزارش افزایش سرمایه پیشنهاد هیات مدیره جهت بررسی و اعلام نظر حسابرس ارسال شده است.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده