تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۷۸۶۴۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
با همکاری ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ زنجیره فولاد؛

امضای تفاهم نامه همکاری معدنکاری سبز و فولاد/ کارنامه درخشان فولاد خوزستان در حفظ محیط زیست

‌می‌متالز - عصر دیروز ۷ آبان ماه ۱۴۰۱ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تفاهم نامه «دستیابی به دانش فنی تولید فولاد سبز» در کشور را با در نظر گرفتن پارامتر‌های فنی و اقتصادی فی ما بین شرکت‌های مهم فولادی به امضا رساند.

به گزارش می‌متالز، این همکاری در زمینه پروژه امکان‌سنجی تولید فولاد سبز در قالب یک تفاهم‌نامه بین ایمیدرو، شرکت‌های ملی فولاد ایران، بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک)، ایراسکو، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و سنگ آهن‌گهر زمین تهیه شده است که نقش هر یک از شرکت‌های یادشده را در این پروژه کلان ملی مشخص می‌کند.

مدیرعامل فولاد خوزستان: کارنامه درخشان شرکت فولاد خوزستان در حوزه محیط زیست

توجه به محیط زیست یکی از مؤلفه‌های مهم تولید و توسعه پایدار است و شرکت فولاد خوزستان در جهت حفظ و بهبود محیط زیست تاکنون ۱۴٠٠ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های محیط زیستی تخصیص داده است.

شرکت فولاد خوزستان در سال گذشته پنج پروژه زیست محیطی با هزینه بالغ بر ۹۵۱ میلیارد ریال را تکمیل کرده است. محوطه‌سازی اسکرین هفت، اجرای شبکه پاکسازی واحد‌های گندله‌سازی شماره یک و دو، نصب غبارگیر ۰۴-۲۰ در واحد مواد‌رسانی، تامین دو دستگاه ماشین زنبیل‌کش در بخش فولادسازی و نصب سیستم مه‌پاش در خروجی مخزن روزانه و تاور‌های یک و دو واحد احیای شماره دو، پنج پروژه‌ای بودند که با هدف کاهش انتشار غبار و حفظ محیط زیست در فولاد خوزستان به اجرا درآمدند.

علاوه بر پروژ‌های اتمام یافته شرکت فولادخوزستان در حال حاضر ۲۴ پروژه زیست محیطی دیگر با هزینه بالغ بر ۱۲۳۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا می‌باشند که از این تعداد ۱۲ پروژه تا پایان سال جاری تکمیل می‌گردند.

طرح توسعه فضای سبز ۲۴ هکتاری در محدوده ضلع شرقی منازل سازمانی نیز در دست اقدام بوده که تا پایان سال گذشته ۲۱ هکتار آن به همراه احداث شبکه آبیاری قطره‌ای تکمیل گردید. با منظور داشتن این پروژه، در حال حاضر مساحت کل فضای سبز فولاد خوزستان بالغ بر ۵۲۱ هکتار است که این میزان پنج برابر الزامات قانونی شرکت است.

عناوین برگزیده