تاریخ: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۳
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۲۸۰۸۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ضرب‌الاجل استاندار ایلام برای ساماندهی زیرساخت‌های پایانه مرزی مهران

‌می‌متالز - استاندار ایلام گفت: مدیران گمرک و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ظرف مدت یک هفته مشکلات و مسائل موجود در زمینه زیرساخت‌های پایانه مرزی مهران را ساماندهی و رفع کنند.

به گزارش می‌متالز، حسن بهرام‌نیا روز شنبه در نشست گارگروه صادرات غیر نفتی و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان ایلام اظهار داشت: با وجود رشد صادرات، در بحث زیرساخت‌ها در مرز بین المللی مهران آن چیزی که مد نظر است تحقق پیدا نکرده است.

وی افزود: کامل نشدن نظارت‌ها در پایانه گمرک مهران، عدم صدور کارت شناسایی و تردد الکترونیک هوشمند و همچنین مشکلات محوطه تجاری اصلاح نشده است، گمرک این کار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اولویت کاری خود انجام دهد.

استاندار ایلام بیان کرد: ما تا چه زمانی می‌توانیم بی نظمی را تحمل و چشم پوشی کنیم، چه شخص یا ارگانی باید این مسائل و مشکلات را پیگیری و برطرف کند، ما وقتی به مدیری تکلیفی در حوزه کاری سازمان مربوطه اش اعلام می‌کنیم پشتیبان هم خواهیم بود و همه هم وظیفه دارند از وی حمایت کنند.

وی افزود: در بازدید روز گذشته از مسیر مهران و پایانه و گمرک به وضوح مشاهد شد که بی نظمی در پایانه مرزی وجود داشت، هنوز نظافت ایام اربعین در پایانه مسافربری کامل اجرا نشده و این در خور و شان پایانه نبود.

استاندار ایلام تاکید کرد: یکی از دلایل اصلی نارضایتی‌های مردم همین عملکرد‌های غلط است چرا که اگر ما به عنوان مسوول درست عمل کرده و کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم مردم هم هیچ اعتراضی نداشته و قدران هم خواهند بود.

بهرام‌نیا اضافه کرد: به طور قطع اگر مدیران مرتبط با جدیت تمام مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را پیگیری کنند آن زمان هم‌ما رضایت خود را به طور نسبی اعلام خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در جریان بازدید از محور‌های مواصلاتی مهران تنها یک‌محور مشغول فعالیت احداث یک‌پل بود و مابقی پروژه‌ها غیر فعال بود، بعد از پایان کنگره اربعین به همه مدیران اعلام کردیم که مسائل را از همین الان‌پیگیر و نسبت به رفع و تکمیل آن‌ها اقدام‌کنند.

استاندار ایلام تاکید کرد: انتظار می‌رود مدیران همانطور که در ایام اربعین خوش درخشیدند در حیطه کاری خود تلاش کنند، اقدامات و کار‌های خوبی انجام شده، اما به واسطه توانایی که از مدیران داریم انتظار‌های بیشتری ایجاد شده است.

بهرام‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نشست‌های متعددی با استاندار واسط عراق در خصوص بحث مرزی چنگوله و چیلات برگزار شده است، تلاش ما این است که در خصوص موضوع تردد زائران در مرز چیلات به عنوان مرز دوم در ایام اربعین سال آینده استفاده کنیم.

استاندار ایلام با تاکید بر تسریع و تسهیل در صادرات از مرز هلاله شمالی، گفت: مرز هلاله شمالی انحصاری نیست و مربوط به کل استان است و باید همه دستگاه‌ها و بخش خصوصی زمینه افزایش صادرات از این مرز را فراهم کنند.
وی با اشاره به کنگره بزرگ اربعین و میزبانی بسیار خوب مردم استان و مردم شهر مهران از زائران، تاکید کرد: مردم مهران در اربعین سنگ تمام گذاشتند، در این ایام سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این شهر تردد کردند.

بهرام نیا با تاکید بر همدلی و هماهنگی مدیران استان برای قرار گرفتن استان در ریل توسعه، خاطرنشان کرد: یک هفته بعد از اربعین، نشست ستاد اربعین برای برگزاری باشکوه اربعین سال آینده برگزار شد و مدیرانی که در اربعین درخشیدند باید برای اربعین سال آینده نیز پای کار باشند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)


عناوین برگزیده