تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۲
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۹۳۸۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حجم مبادلات اقتصادی در پایانه‌های میلک و میرجاوه به بیش از ۲ میلیون تن کالا رسید

‌می‌متالز - عمده‌ترین کالا‌های صادراتی از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال سیستان و بلوچستان گاز مایع، هیدروکربن، بنزین، سیمان و لبنیات است.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و مجموع ترانزیت ورودی و خروجی در پایانه‌های میلک و میرجاوه در شمال استان به ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۳۰۷ تن کالا رسید.

ایوب کرد در جلسه ساماندهی مبادلات مرزی گفت: جابجایی این حجم از کالا توسط ۹۲ هزار و ۹۴۶ دستگاه کامیون در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی ادامه داد: از این میزان کالا یک میلیون و ۶۷۷ هزار و ۳۶۳ تن مربوط به پایانه مرزی میرجاوه و ۵۰۵ هزار و ۹۴۴ تن کالا نیز به پایانه مرزی میلک اختصاص دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: عمده‌ترین کالا‌های صادراتی از این پایانه‌های مرزی گاز مایع، هیدروکربن، بنزین، سیمان و لبنیات بوده است.

وی افزود: هم‌اینک به طور متوسط روزانه بیش‌از ۴۷۰ دستگاه کامیون در پایانه مرزی میلک و میرجاوه تردد می‌کنند.

کرد اظهارداشت: ظرفیت‌های بالای سیستان و بلوچستان در زمینه ارتباط خارجی با کشور‌های همسایه فرصت‌های تجاری بسیار مطلوبی را برای منطقه فراهم کرده تا از ظرفیت پایانه‌های مرزی به بهترین نحو در رونق اقتصاد بهره گرفت و در این راستا تمام تلاش این اداره‌کل فراهم کردن زیر ساخت‌ها در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه بر گسترش روابط اقتصادی با کشور‌های پاکستان و افغانستان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده