تاریخ: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۵
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۶۱۵۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مهران در صدر ۱۲ گمرک مرزی با عراق است

‌می‌متالز - مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: گمرک بین المللی مهران از نظر صادرات در رتبه نخست بین ۱۲ گمرک مرزی با کشور عراق قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، روح الله غلامی اظهار داشت: ۲۰۸ میلیون دلار کالا طی ۲ ماه گذشته با وزن ۵۴۱ هزار و ۴۷۰ تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشور‌ها صادر شده که نشان می‌دهد با اختلاف ۴۷ میلیون دلاری نسبت به گمرک مرزی بعدی در صدر قرار دارد.

وی با بیان اینکه گمرک مهران در صدر ۱۲ گمرک مرزی با عراق قرار گرفت، افزود: این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل آن از لحاظ ارزشی ۶۸ درصد و از نظر وزن ۹۳ درصد رشد داشته است.

غلامی ادامه داد: بیشتر کالا‌های صادراتی شامل سنگ، کاشی، سرامیک، آهن آلات، محصولات فلزی، تره بار، محصولات پتروشیمی، سنگ آهن، کلینکر سیمان، محصولات پلاستیکی، شیشه و محصولات آن، خودرو و قطعات آن را شامل می‌شود.

مدیرکل گمرک استان ایلام به میزان صادرات کالا از مرز مهران طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی (سال ۱۴۰۰) یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار انواع کالا سال گذشته از طریق مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشور‌ها صادر شده است.

غلامی تصریح کرد: سال گذشته بالاترین وزن صادراتی در پنج سال اخیر ثبت شد که حاکی از رشد صادرات و توسعه مراودات مرزی در مرز بین المللی بوده و نوید روز‌های بهتر برای تجارت استان می‌دهد.

وی اضافه کرد: هم اکنون تردد روزانه ۵۰۰ تا ۸۰۰ کامیون صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده