تاریخ: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۲۸۰۸۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
اخبار فولاد از سراسر دنیا؛

معاملات آتی سنگ آهن با افزایش قیمت بسته شد

‌می‌متالز - معاملات آتی سنگ آهن در معاملات روز جمعه در بورس کالای دالیان (DCE) با افزایش قیمت بسته شد.

به گزارش می‌متالز، مهم‌ترین قرارداد سنگ آهن برای تحویل در ژانویه سال آینده میلادی، ۳۴ یوان (حدود ۴.۷۳ دلار آمریکا) افزایش یافت و به ۷۰۸.۵ یوان در هر تن بسته شد.

در آخرین روز از معامله، کل حجم معاملات ۱۱ قرارداد آتی سنگ آهن فهرست شده در بورس، با حجم ۱،۵۸۱،۱۸۱ و با گردش مالی حدود ۱۰۹.۶۳ میلیارد یوان بود.

در ماه اکتبر شدیدترین کاهش ماهانه خود را در ۲۲ ماه اخیر تجربه کرد که عمدتاً به دلیل چشم انداز تاریک تقاضای چین برای تولید فولاد خام بود. در بورس سنگاپور نیز، سنگ آهن دسامبر با ۵.۵ درصد افزایش به قیمت ۸۶.۲۰ دلار در هر تن رسید.

در آخرین معاملات هفته گذشته، قرارداد‌های آتی فولاد و سایر ورودی‌های فولادسازی دالیان رشد داشت و زغال سنگ کک DJMcv و کک DCJcv به ترتیب ۵.۳ و ۳.۸ درصد افزایش یافتند.

در بورس آتی شانگ‌های در هفته گذشته نیز میلگرد SRBcv و کویل نورد گرم SHHCcv ۱ هر دو ۲ درصد، مفتول SWRcv ۱.۹ درصد و فولاد ضد زنگ SHSScv، ۰.۸ درصد افزایش یافتند.

چین به عنوان بزرگترین واردکننده سنگ آهن در جهان، معاملات آتی سنگ آهن DCE را در ماه می ۲۰۱۸ به روی سرمایه گذاران بین المللی باز کرد که همین موضوع باعث افزایش مبادله سنگ‌آهن به صورت معاملات آتی شد.

پیش بینی می‌شود به خاطر کاهش محدودیت‌های کرونایی در چین، قیمت سنگ آهن در ماه آینده میلادی نیز رشد داشته باشد.

ظرفیت تولید فولاد در کل دنیا چیزی حدود ۱میلیارد و ۹۰۰ هزار تن است که چین تقریباً نیمی از آن را تولید نموده و به بسیاری از کشور‌های دنیا صادر می‌کند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده