تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۷
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۸۱۰۷۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازدید مدیران شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از کارخانه فولاد یاسوج

‌می‌متالز - همزمان با هفته کارآفرینی مدیران عضو شورای هماهنگی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کارخانه بویرصنعت (فولاد یاسوج) بازدید کردند.

به گزارش می‌متالز، در جریان این بازدید، مدیران کل تامین اجتماعی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش فنی و حرفه‌ای از نزدیک در جریان فعالیت این کارخانه قرار گرفتند و با مدیران و کارگران کارخانه گفتگو کردند.

در جریان این بازدید، مدیران و کارگران شاغل در کارخانه فولاد یاسوج، مسایل و مشکلات این کارخانه را بیان کردند و مدیران عضو شورای هماهنگی اعلام کردند که اقدامات لازم را در جهت پی گیری مسایل مطرح شده انجام خواهند داد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد، اعلام کرد: در زمینه بدهی معوق کارخانه فولاد بابت حق بیمه کارگران در طول سال‌های گذشته، تا حد امکان و در چارچوب قوانین و مقررات، همکاری لازم را به عمل خواهیم آورد.

رسول چراغ سحر گفت: بدهی بیمه‌ای کارخانه فولاد مربوط به حق بیمه ماهانه کارگران در طول چندین سال بوده و به دلیل انباشته شدن آن، مشمول جریمه شده است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در جهت حمایت از تولید و اشتغال، تسهیلات لازم را به منظور تقسیط این بدهی‌ها بر اساس شرایط موجود فراهم می‌کند.

چراغ سحر با اشاره به ضرورت تامین شرایط لازم به منظور ایمنی محیط کار و سلامت کارگران گفت:حفظ ایمنی محیط کار و تولید، سلامت کارگران را تضمین می‌کند و این موضوع هم به سود کارفرما خواهد بود و هم کاهش هزینه‌های تامین اجتماعی را در پی خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: رسالت ما همراهی و همکاری با کارگر و کارفرماست و در فضای تفاهم میان کارگر و کارفرما منافع هر دو طرف را در نظر می‌گیریم.

حمیدرضا واعظی افزود: وظیفه ما روان کردن روابط کارگر و کارفرما و حمایت از تولید و اشتغال است و از ظرفیت فعالیت و ارتباط با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نیز باید در جهت رونق فضای کسب و کار استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز در این نشست با بیان اقدامات این سازمان در زمینه آموزش کارگران گفت: آموزش‌های رسمی و آکادمیک پاسخ گوی نیاز کنونی نیروی کار نیست و در حال حاضر آموزش‌های مهارتی در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

هدایت افزود: آمادگی داریم آموزش‌های مورد نیاز مراکز تولیدی، صنعتی و خدماتی را به صورت رایگان در اختیار کارفرمایان و کارگران قرار دهیم.

بازدید مدیران شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از کارخانه فولاد یاسوج

بازدید مدیران شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از کارخانه فولاد یاسوج

منبع: راک نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده