تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۸۱۳۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۹/۰۱

‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۰ درصد افزایش به ۱۷۴۴ دلار و ۹۷ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، پایین آمدن ارزش دلار باعث افزایش نسبی قیمت طلا در روز سه‌شنبه شد. تمرکز سرمایه‌گذاران معطوف به جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا برای بدست آوردن سرنخ‌هایی درمورد میزان افزایش نرخ بهره در آینده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۰ درصد افزایش به ۱۷۴۴ دلار و ۹۷ سنت رسید.

قیمت طلا در روز دوشنبه برای چهارمین روز پیاپی کاهش یافت، چون سرمایه‌گذاران در بحبوحه محدودیت‌های جدید کرونایی در چین، دلار را به‌عنوان یک پشتوانه ایمن ترجیح دادند.

توقف روند افزایش دلار در روز سه‌شنبه خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر کرده‌است.

اکثر تاجران پیش‌بینی می‌کنند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در ماه دسامبر ۵۰ واحد افزایش دهد. بدین ترتیب احتمال افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره پس‌از اظهارات جدید مقامات فدرال رزرو تا ۱۹ درصد پایین آمده‌است.

درحالی‌که همواره از طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری این فلز گرانبها را افزایش داده و تمایل برای سرمایه‌گذاری در آن را پایین می‌آورد.

تحلیلگران عقیده دارند تنها عاملی که می‌تواند قیمت طلا را تا زیر ۱۷۰۰ دلار پایین بیاورد، بالا رفتن دوباره شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکاست.

قیمت نقره امروز با ۱.۴۹ درصد افزایش به ۲۱ دلار و ۳۸ سنت رسید و پلاتین با ۱.۰۴ درصد افزایش ۹۹۵ دلار و ۱۶ سنت معامله می‌شود.

شورای سرمایه‌گذاری پلاتین دنیا اعلام کرد انتظار کمبود این فلز در سال آینده میلادی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده